Sol och snö!

Äntligen har julkänslan infunnit sig! Vaknade halv tio igår och det var vitt på marken:) Väckte Malva lite försiktigt, fick ett léende innan vi sträckte ikapp oss;) Mysigt!

När vi äter frukost pekar hon på adventsljusstaken med sitt knubbiga lilla finger:
"ehh, ehh"
"oj, har mamma glömt att tända ljuset?"
"ehh"
Så vi tänder ljuset, det går ju inte att fuska med rutinerna med en klok 1-åring som vet hur det ska vara;) När julkänslan infunnit sig känns det mer viktigt att få upp ljusslingan, så ut i det kalla vintervädret o fixa lite, sen in, till Malvas förtjusning, hon tycker inte om det kalla vädret.... På kvällen kommer dom nyinköpta stjärnorna upp i fönstret och första glöggkoppen värms- äntligen advent hos oss med:)


litet fejk léende till kameran:)

Och när vi vaknar idag så är det ändå mer snö! Eller ja, frost om vi ska va ärliga;) Blev en två timmar lång promenad i solsken med klarblå himmel, fågelkvitter och en sovande Malva i vagnen- Att man kan bli så glad av lite sol:) Jag får tacka Malva för att jag "fick" va ute så länge....så fort jag stannade vagnen så slog hon upp sina stora blåa ögon...så det var bara att traska vidare om jag ville att hon skulle sova lite längre så att hon skulle somna i tid ikväll! Det gjorde hon, bara det att hon absolut inte kunde sova själv, så efter en ganska lång nattning, vaknade efter sin vanliga halvtimma så insåg jag att det blir smidigare att ta med henne till soffan så hon får sova i mitt knä där, annars är det spring hela kvällen som gäller. Till ingen nytta. Så tillslut blev det en skön grey´s anatomykväll ändå:)

Hon har börjat skratta som ett litet eko;) så fort jag skrattar skrattar hon. På ett alldeles nytt sätt; hon kniper ihop ögonen, rynkar näsan som en liten kanin och skrattar högt och innerligt, men inte alls från hjärtat, utan för att vi skrattar. Det är så underhållande och hon är så söt! Detta händer hur många gånger som helst under en dag, hon håller lixom på att lära sig våran humor;) Och så låtsasramlar hon, tittar på mig och så ska jag säga "nämen ramlade du Malva??" och då ställer hon sig upp igen;) Hon håller på att bli ett litet barn! Imorgon ska vi åka till hennes farmor och farfar som kom till sverige idag, dom har inte sett henne sen i somras! Alltid kul att visa upp sitt bästa lillhjärta♥