Ett riktigt flickrum...;)

Som jag tidigare skrivit var det mer förarbete än jag förstod innan man kunde tapetsera lillstrumpans rum. Men nu är det helt klart!!

Innan jag blev mamma trodde jag att jag skulle ha ett ganska bra genustänk. Barn är barn lixom. Men icke... Först och främst var jag helt säker på att vi bara skulle få pojkar då min sambos släkt bara föder små grabbar!!! Men när vi gjorde 3D-ultraljudet i v 22, så fick vi se våran dotter. Så otroligt fin redan då var hon♥ Och jag kan inte annat än säga att jag blev glad över att det var en tjej:) och jag vet, man får inte säga så, men jag blev så glad så jag började gråta!!! Det är mycket möjligt att jag hade gjort det om det var en liten fin kille där i min mage med- det hade jag ju säkert gjort;) Men i vilket fall som helst så tror jag att Malva kommer att vara min enda dotter, och då vill jag passa på att ha klänning, strumpebyxor och kjol. Och även ett riktigt flickrum:) Så det var vad det fick bli:)

                  
Slipdamm från när jag slipat väggarna             Hjälper pappa att såga lister.
efter spacklet...hon var egentligen
inte här inne, men smet in en snabbis
för att kolla läget;)


   Nu är det klart!!! Det är bara ca 10 kvm, så det är inte mycket yta att spela på...


Några detaljbilder:

                     
Samma tavla som jag har haft över                    Läshörna...tids nog;) och ja, hon har
min säng har nu Malva över sitt                          många bilar att leka med! Även ett bil-
kuddhav:) Även min mamma och                       garage och en bobbycar;)
mormor har haft den över sina sängar.
(mormor fick den 1930- kul att ha kvar!)

                        
Sängen till dockan, och mätsticka                        Spegel, spegel på väggen där.... Hon
som jag ändrat lite på, började på                       älskar att spegla sig! pussar och håller på
80 cm, men jag gjorde nya siffror                        när hon ser sig själv♥ Och min väska
med början på 47, som hon var när                     som jag hade när jag var sisådär 4 år.
hon föddes!                                                       
                                                                       


                       
Matlagningshörna, så söt så när hon                      Kuddhavet! Favoritplats nr1:)
står och lagar mat;) Imponerad att
man kan leka så när man är 13 månader! 



Från början min systers gula hylla
från Ikea, nu vitmålad med fondtapeten
tapetserad på långsidorna. Blev bättre
än jag tänkte mig:)