Nyårsplanering

Idag har vi varit ute i det underbart vackra vintervädret! Tog med oss varm choklad o bulle på promenaden, så när Lillstrumpan somnat så slog vi oss ner i en snödriva i solen för en lite fikapaus:) Aldrig smakar det så gott med varm dryck som när man är utomhus! När vi kom tillbaka så var det till att göra sitt motionspass för dagen- skotta upp "den stora perkeringen" så att tre bilar får plats, förberedande till kalaset när vi ska fira Danne. Fyller hela 30 bast då;) varm och kall på samma gång när man kämpar ute i minusgrader- konstigt det där, men det är himla skönt att komma in i värmen sen med.

Sitter och letar recept till nyårsmenyn, ska fira tillsammans med våra bästa vänner o deras lilla dotter. Så vi ansvarar för för-/efterrätt och dom för huvudrätten. Vi lagar maten tillsammans vilket gör det hela lite roligare! Danne jobbar till halv åtta så när han kommer siktar vi på att vara färdiga med maten! och så måste vi självklart försöka få in en bastustund under kvällen med:) Men tillbaka till recepten, överallt så är det bara panacotta till efterrätt! och det känns lite sådär...tycker det är det för det mesta när man är bortbjuden. Hmm,  vet inte vad det blir här. Men inte panacotta... det blir räkcocktail med sparris till förrätt iallafall, o så någon fördrink till matlagningen o så tända marschaller ute i snön och tänd ljuskrona i taket. Och för att höja mysstämningen kommer vi att ha två fina festklädda små tjejer som leker på golvet helt snällt hela kvällen... och somnar lagom till bastun...eller?;)

Var på mellandagsrean i söndags och köpte mig "den lilla svarta" som man ska ha i sin garderob. Tyvärr inte på rea;) Men den ska jag iallafall ha på mig- här på våran lugna småbarnsnyår, men är det nyår så är det;) De senaste två åren har jag bara köpt gravid-/amningsvänliga-/ praktiska kläder, men nu slog jag till på att vara lite finklädd:) Så jag och min lilla dotter ska ha sidenklänningar på oss i matchande svart och mörkgrått♥

Nu ska jag leka lite med min underbara dotter som vaknade för en stund sedan!

                            
                      GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!!!
#1 - - Nina:

Tycker också det är svårt med efterrätt till morgondagen. Vi har iallafall bestämt oss för glass med lite olika goda tillbehör som lite finare chokladpinnar, roligt strössel, kanske någon god sås och lite goda frukter. Glass blir inte så mäktigt heller till efterätt kan jag tycka, brukar vara rätt mättande med 3 rätters ändå. Hoppas er nyår blir lyckad! Kram!