Sommardagar bakom törnrosahäcken

Vår? Nä, rena rama sommarvärmen:) Iallafall på VÅRan altan- 25 grader hade vi idag! Men så fort man sätter foten utanför så blåser värmen bort... och om man inte hittar på nåt utöver det vanliga så vill ju inte lillstrumpan bara vara på en jättevarm altan- vilket är helt förståeligt;) Så det blir många små turer till lekparken, gräva i sanden, sortera sten i lilla huset och gunga är visst mycket roligare än att sola;) Och idag var vi inte ensamma där utan det kom en liten tjej på 2,5 år med sin mormor som Malva gungade och grävde tillsammans med, tjejen alltså, inte mormorn;) Problemet kom dock när den nyfunna vännen ville gunga i "Malvas gunga", för det vet hon ju inget annat om än att den är hennes;) Hon bröt ihop totalt! Och så fort lilla kompisen lämnade den så skulle Lillstrumpan minsann ha tillbaka "sin gunga";) Annars hängde hon på bra, när kompisen gungade gungade Malva, när kompisen lekte i lilla huset var Malva där, när kompisen grävde grävde Malva. Ja, det är spännande med kompisar helt enkelt- även om man lärt känna dom samma dag och aldrig kommer att träffas igen;)
Hon träffade på en liten killkompis i stadsparken i måndags, de hängde på varandra riktigt bra, småpratade och conectade direkt, de sprang tillsammans, de grävde och rätt som det var lutade hon sig fram mot honom, jag trodde att dom skulle pussas, men det var bara lite bus på g;)

Men tillbaka till det här "något extra roligt på altanen". Om man stänger till den inglasade delen har vi säkert 35 grader där inne (vågar inte tänka på hur det blir i sommar) Men nu passade det ju utmärkt att faktiskt stänga till där och ha ett litet SPA tema:) Malvas lilla pool och en stor hink fylldes med varmt vatten och i hoppas en liten nakenfis som tyckte att det hela var superroligt! Vi satte även på Shakira och dansade loss tillsammans, jag och mitt lilla hjärta ♥  Det blev ju ingen solning för mig men det blev varmt och skönt och många glada miner:) Men egentligen skulle jag behöva börja sola nu för att få lite färg på min vita kropp... det är i princip två årsedan jag kunde vara i solen, på mitt eget sätt, vilket innebär att ligga och pressa hela dagen med en bok och musik i öronen. Men det kanske jag får glömma nu några år ändå... För två årsedan fick jag akta mig för solen pga stor risk att få pigmentfläckar när man är gravid, förra året satt jag och Malva i skuggan och nu får jag jaga. Jaga, jaga, jaga... Snabbt går det. Och ut på vägen vill hon!

Efter SPA:t så tog vi första rundan med dockavagnen ute på gatan- stolt var hon där hon gick med vagnen istället för att sitta i den! Och jag var stolt över vilken fin liten tjej jag har:) Jeanskjol och jumpadojor...hur kunde det gå så fort! KONSTIGT!!! Månaderna bara flyger iväg här! Nu var det visst snart sommar igen:) Och för ett årsedan var hon bebis...tack och lov att jag njutit av varje sekund och älskat varje litet stadium hon vart i! För det har jag, jag har absolut inte varit en sådan mamma som längtat efter nästa epok hela tiden, snarare varit rädd och velat stanna henne där hon är just nu. Hela tiden- för varje månad är ju lika fantastisk som den förra var. Bara annorlunda:) 

Jag  tappade mobilen i stadsparken:( Hjälp vad "naken" man känner sig utan den. Och tiden har man ju ingen koll på utan mobil heller... och mms, vad jag saknar att skicka mms till Danne. Men det kanske är mest jag som saknar det;) Nu väntar jag iallafall på ett nytt sim-kort, och sedan får ni gärna sms:a era nummer till mig så att jag slipper att sitta på eniro hela dagen för att fixa numren! Har fått låna pappas förra mobil, så den får duga ett tag!


   
titta vad håret blivit tjockt;)             rund och go:)


 
liten och söt:)                                tuffing på promenad

  
på rymmen...                                                          Bubblorna är för
                                                                             http://denstarkastestjarnan.blogg.se 
 

Hoppas ni haft en lika bra dag som vi har haft:)

#1 - - Vickan:

Jag saknar iallafall dina mms... ;)



Vi får ta och ses med våra små tjejer snart, det är längesen nu!

#2 - - Josefine:

haha, det är bra:) Jag håller Malva på behörigt avstånd den här veckan från andra barn, snorig och rosslig i bröstet... men utomhus är kanske ingen fara!

#3 - - Vickan:

Sitter och skrattar lite åt kortet där hon sitter i bassängen.. Så himla fin med sin mage, och så stolt! <3