Härligt intensiv!

20 rödlackade naglar trängdes vid symaskinen här ikväll. Självklart ville Lillstrumpan sitta i knät när jag sydde kanterna på hennes gos så att dom inte ska tråcklas upp, och självklart ville hon hjälpa till;) Tittade hur jag gjorde och sedan var det ju bara att göra likadant: dra lite i tyget, trycka lite på backen och vrida lite på inställningarna! Himla smart unge jag har;) Men innan vi hamnade vid symaskinen skulle jag ju klippa kanterna så att dom blev jämna och fina, men det uppskattades inte lika mycket...hon började att gråta och drog sitt gos intill sig- ajabaja på mig att klippa sönder hennes älskade gos! Hon har "valt" ut mitt gamla nattlinne för att det är av siden vilket hon är fullkomligt såld i! Hon kunde inte ens låta bli att lägga sina runda små kinder mot det när vi satt och sydde:) Och rätt som det var så vände hon upp sitt lilla ansikte mot mig och avfyrade ett sånt lyckligt léende:D

Just nu är hon så underbar! Eller det har hon väl alltid varit i och för sig, hon är ju min ögonsten som slår allt med hästlängder genom att bara vara Malva- men just nu är hon så mycket av allting, vilket för det mesta är härligt;) Dunderglad när allt går i hennes väg vilket leder till motsatsen när det inte gör det! Hon skämtar och busar på som bara den eller slänger sig hejdlöst ner och låtsashulkar... När jag skulle lägga henne ikväll så slutade det med att vi skrattade båda två istället- vilket jag gör nu med när jag tänker på henne:) Men i vilket fall som helst, när vällingen var urdrucken så såg jag hennes lilla arm sticka ut över sängkanten med den tomma flaskan (jag ligger på en madrass nedanför) och kort därefter stack det över ett litet huvud med värsta busblicken och ett léende från öra till öra. Och då kunde jag inte hålla mig- och då är det ju kört! Det gäller att låstas att man är helt oberörd- vilket man verkligen inte är! Men tillslut somnade hon i våran säng- efter att jag hade fått va lite sträng att bustillvaron faktikst var tvungen att ta slut- hur  tråkigt det än är... lilla älskade busfian♥

Hennes naglar målades röda i lördags kväll för första gången. Hon tittade på hur jag gjorde och sedan ville hon ju ha likadant;) Jag och Danne skulle på 30-årsfest så Lillstrumpan fick va hemma med mormor, morfar och morbror. Och jag kände egentligen för att åka in till stan och fira lite HV, inte så mycket för HV´s skull kanske men för stämningen! Ville dansa och festa lite mer än vad jag gjort det senaste (typ 2,5 åren) som på sin höjd har varit 2 glas vin (förutom kryssningen iofs), men det blev en lugn kväll med ammande och gravida kompisar, trevligt det med, men som sagt lugnt;)

          
        Lillstrumpan fick stanna hemma           "haha, vad tokigt!"

Söndagen tillbringade vi (jag, Malva, mamma och pappa) hos syster yster i Göteborg. Mycket najs:) Inhandlade en ballerinakjol till Lillstrumpan, men hittade tyvärr inga sneakers i hennes strlk:( Får nog ge upp det, kollat överallt! Men dom flesta "coola" barnskorna finns från 24 och uppåt- och då skulle det ju bli rena pippidojorna... det får helt enkelt vänta! Lillstrumpan var en exemplarisk liten tjej hela dagen:) Hon var superglad och satt och vinkade i vagnen till alla och visade hela tiden sin nya mössa för moster- hon uppskattar nya kläder och skor hon-gullungen;)

Annars har jag faktikst kämpat ner staketet runt "lilla delen" på altanen idag! För att få ner den fick jag använda hammare, kofot, nån nyckelmakapär som jag hittade bland Dannes verktyg och SÅG! Dom satt minst sagt fast! Men jag gillar att gå runt i byggarbrallor (Dannes, så dom är en aningen stooora) och hamra och ta i- då känner jag mig lycklig:) Malva var duktig och spikade I spikar hon, kommer säkert att bli snickare när hon blir stor- hennes verklighet enda sen hon låg i magen, och det märks på henne;)


    
Nu är plank och staket borta!             I februari...men här ser ni planket 
                                                       närmast kameran och staketet utanför
                                                       uterummet!

  
Jag städar och Malva "fixar landet";)                         Tulpaner i lilla landet i altanen
                                                                     
#1 - - Vickan:

älskar kortet där hon håller sig för ansiktet! =)