Öppna Förskolanbesök...

Herregud! Idag har jag och Lillstrumpan gjort premiärbesöket på Öppna Förskolan...22 månader gammal hann hon att bli- men jag är inte det minsta imponerad! "Fröken" som jobbade där sjöng som att hon var under mordhot... hon hann nog med fyra sånger på en minut. Och barnen? Dom hann nog inte ens förstå att det var sång på G! Nä, stor besvikelse! Jag hade tänkt mig att det var lite mer, ja, lite mer mysigt helt enkelt. Sångsamlingen var ju det jag (för Malva visste ju inte hur det kunde va) hade sett fram emot, såg framför mig att fröken åtminstone försökte få barnen att sitta i ringen, pratade lugnt, körde samma visa åtminstone två gånger och sjöng i lite lugnare tempo så att dom hann att förstå vilka rörelser som hörde till! Jag hade berättat för Malva redan när vi vaknade "att idag ska du få leka med barnen och få sjunga imse vimse:)" så när vi var färdiga efter frukosten och skulle gå så sa Lillstrumpan som hade greppat vad som var på g "imse (rörelser till) baarnen!" Ja, just det!

Men hon såg mest förfärad ut av allt spring, och gick mest med dockvagnen, målade även med pensel och fikade men hela tiden med en lite bekymrad uppsyn... Dock lekte hon tittut vid fönstret en liten stund med två tejejer innan hon hittade dockvagnen igen;) Men när vi gick ut därifrån efter två timmar så blev hon desto gladare;) Så det blev till att gunga och leka med vatten hemma innan hon stupade i säng. Och i lekparken var den min glada tjej igen:) Så får väl gå dit ibland för att öva lite inför vad som komma skall nästa år, men nöjdast är hon trots allt ute där hon får leka fritt!