Kalashelg

Våran mysiga helg börjar lida mot sitt slut nu, jag sitter här i soffan och bloggar, bredvid mig sitter Danne, mellan oss har vi Lillstrumpan med en välling i munnen och sprattlande ben och med oss i soffan har vi även Dannes mamma:)

                     
                          Farmors och Malvas fångst under dagen

Igår var jag och Malva på marknaden tillsammans med V och P med tillhörande tjejer. Det var en relativt liten marknad men det tog sin lilla tid ändå med ett gäng småtjejer:) Två varv runt och en fika blev det- och detta tog tre timmar;) Malva köpte en flygande ballong, självklart ett djur och en påse godis som direkt tömdes ut i vagnen... Och så köpte jag ett litet förkläde med djur på till henne som hon ska ha när vi bakar! Marknadsstånden var perfekta kurragömma och jagaställningar- dom sprang runt runt och rätt som det var försvann de in under så att man bara såg 3 par små ben och fötter;) Underbara! Och på kvällen tog jag och V en snabb runda runt sjön- sikken tur med tanken på dagens fikor!

                             
                                       Hmm, undrar vart dom kan va´???

För idag bar det först av på kalas till P´s lilla M som fyllde två år! Det var fint dukat till barnen med hattar och ballonger, men Malva såg väldigt skeptisk ut under hela fikat... som tur var släppte det efter att hon kramat om lilla L- lite kompisgos bara sådär;) Sedan var hon glad hela tiden, hon och Lilla L startade upp ett band, sjöng i mikrofonen och spelade på gitarren- kanonduktiga var dom;) När vi kom hem så somnade Malva på en gång och jag gick ut till min "träningslokal" i garaget- fyra dagar/vecka i tre veckor nu! Proud of myself:) Men när jag hade svettats klart så kom då min lilla svärmor hit med budapestbakelser- och den satt ju fint den med... Så nu är det skärpning innan det bär av till Tjeckien!

 
Lillstrumpan på väg på kalas!          Kalasbarn:)

                      
                      Malva och lilla L spelar ihop

 
Ombytta roller...                                                     ..Yehh, vad bra vi är!

                                 
                                  Första fiskedammen för lillstrumpan!

 
Tog en paus från kalasandet och smet ut till              Börjar bli trött och gosar då med
sandlådan en stund;)                                               baby F


Kalaset är över och då vågar sig baby E ut:)

I stundens hetta leker nu Malva att hon är en hund tillsammans med farmor;)