What a day!!!!

Herregud, vilken, ursäkta ordvalet, fucking jävla eftermiddag... Det började med att jag hackade rabarber så det stod härliga  till, i den farten kunde man ju ana från början att det skulle sluta illa! Jag hade tio minuter på mig att hacka 1 kg rabarber innan det var dax att få upp Lillstrumpan från middagsvilan, tänkte att det är smidigare utan henne... men rätt som det är hackar kniven visst mitt finger *aj* nageln delas snett över och under den följer ju huden! Blodet sprutade och jag blev svimfärdig och ser bara den lösa biten på mitt finger:'( Jag virar snabbt in den i kökshanduken och trycker för att få stopp på blodet, men gud så ont det gör!!! Ringer Danne för att få lite sympati, han propsar på att jag ska ringa vårdcentralen och skölja kallt vatten så att blodet stoppas snabbare- jag gör så trots att det då gör ÄNNU ondare!!! Det hela slutar med att jag tillslut tar på ett hello kitty plåster. Det får va bra så tänker jag. Måste få upp Malva nu. Fingret tar jag en annan gång! När jag fått upp en trötter från vilan så fixar vi klart rabarberna och kokar upp dom i vatten, häller av i en egenhändigt gjord saftdurk, för snål för att köpa en så enkel konstruktion... Malva som vid det laget hunnit bli hungrig går omkring och frustar som en tjur över hur synd det är om henne, fixar iordning en välling (hon äter sig ju inte mätt på nåt annat) och slår oss ner i soffan för att titta på Ronja Rövardotter, samtidigt ringer jag doktorn. Efter vällingen har jag en glad lillstrumpa igen som gärna vill åka bil till doktorn med mamma! Väl där tejpar dom ihop såret, behövs inte sys! Skönt! Går in på Konsum för att köpa citroner till saften, snabbt gjort tänkte jag! Men icke, när det inte blir något godis så slänger hon sig på golvet och skriker... lyfter upp henne med ena armen samtidigt som jag har citronerna och bananerna löst i andra, går rakryggad (så rakryggat det nu går med en protesterande dotter) därifrån, svetten pyr så stressad över situationen är jag.... Väl hemma så fortsätter vi med safttillverkningen, samtidgt så tvättar jag, viker tvätten, plockar iordning allt som är utdraget och fixar disken. Mitt i allt detta så kommer Malva och hämtar mig med sitt gulliga "OOm" och så visar hon att hon kissat på mattan, och även så har strålen lyckats komma in i mellanplanet på soffbordet där vi har tidningarna. Torka och slänga alltså. Tillbaka till saften. Hungrig igen? Ok, vi försöker med lite macka, mjölk och blåbär. Nähä, du slickar bara av smöret och går sedan och leker. Ok, en välling igen då rå´. Tillbaka till saften. Ritsch så hör jag hur alla blåbär  töms från glaset och ner i den nya lilla väskan hon fick för 5 timmar sedan... Ok, väskan alldeles blå på pappkartongen, torka. Igen. Utan resultat. Tvätta av hennes blåbäriga ben. Försöka sig på att koka upp saften en sista gång nu!

Vilken procedur det är att göra någonting när man har ett litet hjärta att ta hand om, och till råga på allt en klantig mamma.... Men nu står det tre liter rabarbersaft i sina pet-flaskor (ler) (Men den här gången fick saften kylas ner först;) ), lillstrumpan sover för första gången den här veckan klockan 20, och jag sitter alldeles utmattad i soffan...
#1 - - Vickan:

Ja jösses, vissa dagar blir bara för mycket... Men du kan ju vara stolt nu, när den är över... ;)