Min lilla konstnär

Igår sken solen ute och jag längtade enormt efter att det skulle bli vår och inte vara -13 grader ute! Solen ger energi- men vad ska man göra av den den man hela tiden får hålla sig inomhus?! Det var då jag kom på den briljanta idén att låta Lillstrumpan skapa:) Och det var ju inte direkt så att vi hade barnvänluga färger hemma, men man tager vad man haver- fram åkte akrylen och av åkte kläderna, för jag fattade ju hur det hela skulle sluta;) Placerade henne inne på toalettgolvet med en stor playwoodskiva, färg och penslar! Åh så mysigt vi hade det sen♥



Efter att jag har visat hur man gör, så var det inga problem
att göra likadant:)


Rött är fint!


Jag målade hennes fötter och visade att hon kunde gå
över skivan...


Så fint det blev:)



Fixa till det lite med penseln...


Måla händerna...


...för att göra handavtryck:)



kladda, kladda, kladda- tänk vad kul man kan ha:)


SÅ!!! Färdig:)


Efter att golvet, väggarna, toaletten, Malva och jag var
skrubbade så var det ju bara att hitta ett ställe där den
skulle hänga, och upp kommer den- men vi letar fortfarande:)

#1 - - Vickan:

så fort badkaret är på plats hemma tänkte jag ta fram fingerfärgen - då får ni komma så kan våra fina flickor måla på varandra! <3 Väldigt fin talva; sådan mor, sådan dotter - lika kreativa båda två!

#2 - - becca c:

Jossan o Malva!!



Jag brukar läsa här då o då o det här inlägget va ju supermysigt! Vilken skön idé, sådär borde ju alla barn få göra :D



Ta hand om er o jag hoppas vi ses snart nu!

stor kram

#3 - - Josefine:

Becca, du ska ju läsa varje inlägg, inte då och då;) ja, det här borde alla barn få göra! och mitt kommer att få göra det ofta! vi får ta en fika nån dag framöver- var ju verkligen jättelängesedan!

kram på dig!

#4 - - josefinkan:

vickan!

malva tackar för komplimangen och håller med om att fingerfärg med lovis låter superroligt!

kram!

#5 - - Vickan:

Visade just Lovis bilderna på Malva.

Första kommentaren var "åh nej, får inte måla benen" men när jag förklarade att om man har tagit av sig alla kläderna så får man det.

Så tittade vi vidare på bilderna, och så var ju tavlan klar "åh, bra Malva" blev slutklämmen! =)

#6 - - Vickan:

Visade just Lovis bilderna på Malva.

Första kommentaren var "åh nej, får inte måla benen" men när jag förklarade att om man har tagit av sig alla kläderna så får man det.

Så tittade vi vidare på bilderna, och så var ju tavlan klar "åh, bra Malva!" blev slutklämmen! =)

#7 - - Anonym:

:D Tänk i sommar när vi kan va ute- då kan dom sitta i gräset och få måla alldeles obehindrat:) och benen med;)

#8 - - becca c:

Ja, vill verkligen ses snart!!

kanske nästa vecka nån dag?

Vill ju se huset oxå :)



o så ska jag läsa varje inlägg ;)