"Åh, så skulle jag med vilja göra!"

I fredags kväll började lillstrumpan att nysa och under natten blev hon väldigt förkyld- stackarn!  Men det är tack och lov väldigt sällan hon är det, tredje gången som hon är snorig... Och hon har ett väldans bra immunförsvar! Tänker att det kanske beror på 14 månaders amning- då känns det bra för mig iallafall;) För i söndags var hon helt ok- torkade inte hennes näsa en enda gång!!! Kanske beror på namnet med?? Malva är ju en läkande örtblomma:)

Men helgen har blivit väldigt bra ändå, trots snor! I lördags var det premiär för "halv åtta hos mig" (som istället drar igång kl 18 hos småbarnsfamiljer) Startgropen skedde hos ett par goda vänner som tagit initiativ till den här trevliga seden, så där bjöds vi på  tre-rätters med olika viner och goda drycker som serverades till:) Men när klockan närmade sig hela 21.30 var vi tvungna att bege oss hem till snorfian så att hon skulle kunna somna inför natten! Och nästa gång är det våran tur att bjuda hem folk och stå för den grandiosa matlagningen:)

...och under tiden hade morbror som snällt erbjudit sig att passa Malva fullt sjå med en arg lillstrumpa...himla tur att vi inte visste vad som skedde bakom våra väggar...hon hade nämligen blivit fly förbannad när vi hade pussat hej då...först gått runt och letat efter oss och sen insett att vi faktiskt hade lämnat henne där med en alldeles ny barnvakt (som hon förvisso gosat med sen dag två här ute i stora världen) - samtidigt som hon inte var helt ok (dåligt samvete!!! helt ego var vi...) Hon hade bankat på dörren och skrikit oroande högt i sin ilska:( Men 18 åriga morbror hade insett att hon inte var ledsen utan "bara"arg och rett upp det själv (vi hade bestämt sagt till att han skulle ringa om hon blev ledsen), men tillslut hade hon somnat i hans knä och sen kom snälla flickvännen till undsättning:) När lillstrumpan sen vaknat hade hon vart nöjd och glad efter en välling och en liten powernap!

Och söndagen började med ett återbesök hos frissan- en lyxstund igen för mig själv, läsa skvallerblaskor, skvallra, äta choklad och nån som tvättar håret på en- härligt! Och den här gången blev det lite mer brunfärg- men har dock inte vågat tvätta håret än;) får nog vänta med det ett par dagar och sen hoppas på att det inte rinner ur igen... men isåfall var jag välkommen igen;)

  
Blåbärssoppa mustasch:)               leker med farfar       kör bil med kusin

                                                   
På eftermiddagen bar det av till Dannes lilla hemby, där hade det ordnats skid/pulkatävling och korvgrillning uppe på berget- och vi kom lagom till prisutdelning och korvgrillningen-Mysigt:)
Efter det gick vi hem till svärföräldrarnas lilla timmerstuga tillsammans med dom och Dannes ena bror, sambo och deras två pojkar. Och där fortsatte vi att äta, trerätters som alltid när vi är där med brasan tänd så att det är supervarmt;) Vi vuxna satt o pratade vid bordet alla timmar och Malva lekte med sina kusiner:) När efterrätten kom fram var klockan närmare halvsju och lillstrumpan var jättetrött efter dagens alla strapatser (hon och Danne hade vart och lekt med sina andra kusiner på förmiddagen) så när hon inte fick hålla alla skedar som fanns på bordet brast hennes värld och hon slänger sig bakåt och skriker i högan sky rakt ut! Då säger den 7-åriga kusinen:
"Åh, så skulle jag med vilja göra!"   
Haha, klokt sagt ...för vem vill inte det ibland;)

När vi ska åka hem så frågar jag den 10-åriga kusinen vad dom hade lekt:
-Vi lekte "Bacillen kommer och tar oss"
- Hur går den leken till då?
- Vi gömmer oss bakom gardinen och efter en stund kommer bacillen(alltså Malva) och drar bort gardinen och tittar in och skrattar:D och då springer vi och så springer hon efter oss!

hmmm, nu ligger iallafall våran älskade lilla bacill ute i vagnen och sover så jag ska passa på att laga lite mat:)


#1 - - Vickan:

Strongt av Simon tycker jag!

Försök att inte ha dåligt samvete, sådant kan man inte veta innan! <3 (men jag förstår...)



Härliga kusiner, så himla underbart att Malva leker så bra med dem! Och jag säger som du - vem skulle inte bara vilja skrika rätt ut när saker inte går ens väg...? =)



Puss på "bacillen" från mig!

#2 - - Vickan:

Har du förresten ny mössa?? Men inte Malva, ser jag... ;)

#3 - - Josefine:

nä, ingen av oss har ny mössa;) jag har bara inte använt den så mkt...o malva har ju valt vilken hon skulle ha dagen till ära;)