Solen skiner och isen smälter

Sitter på altanen-premiär för iår:) Solen skiner, himlen är blå, snön som når upp på låren på mig glittrar av solens strålar, det droppar från istapparna som håller på att smälta bort och fåglarna kvittrar. Det är vår!!! Har altandörren öppen och lyssnar på...musik....borde ju egentligen stänga av den och bara njuta av fågelkvittret!!! Imon ska jag nog skotta fram hela altanen, men idag får jag njuta av den lilla plätten jag orkade skotta fram nu:)

Idag ska jag och lillstrumpan träffa lilla L och Vickan i badhuset. Det är lillstrumpans premiär i badhus...hmmm, jag har inte velat ta dit henne för att jag tänker att det finns massa basciller- grottmamman i mig igen... men nu får jag nog skärpa mig- de flesta går ju på babysim och stoppar då i sina pyttesmå skruttar i vattnet;) och jag tror att Malva kommer att tycka om det, älskar ju både att bada badkar och duscha, så det ska nog inte bli några problem alls egentligen;) Kul ska det bli iallafall:D  Uppdatering kommer!

Nu ska jag ta en kopp te och stänga av musiken så att jag hör fåglarna och droppet från taket ner i snön, hämta en bok och vända ansiktet mot solen (i den mån det går när man läser...) och bara NJUTA:)







#1 - - Lina:

Hej! Ja, verkligen kul att veta vem som skriver! Har läst igenom lite delar av din blogg nu och jag tror mig ana att du och jag är rätt olika mammatyper? =) Inte något som är rätt eller fel men som exempel så har du sovit tätt tillsammans med din dotter fram till nu medan Bella har haft eget rum sedan hon var nio månader. Det har funkat super för oss alla tre, och jag antar att ert sätt funkar för er?



Då du väljer att ha din dotter så otroligt nära dig så förstår jag verkligen att du backar inför dagen på dagis. Nu har vi inte bestämt oss ännu, vi får se.



Kommer fortsätta läsa bloggen!