Jobba?? Eller fortsatt hemmafru??

Snabba cash va sådär bra, hängde inte riktigt med i dom olika gängtillhörigheterna....dåligt av mig, jag vet! Men jag funderar på att läsa boken också- den sägs ju va riktikgt bra! kanske gillar den mer än filmen??? Men det är ju alltid mysigt att gå på bio och fika:)

När vi kom hem runt halv tio satt lillstrumpan i sin morfars knä vid TV:n och gav ett dunderstort léende till sin mamma och pappa- det värmer ju alltid djupt in i hjärtat:) Hon hade somnat, men efter en stund vaknar hon ju, som alltid. Och då tog morfar upp henne istället för att natta om henne- till bådas glädje antar jag?! När han gick fick han mängder av vinkningar och slängpussar som tack för att han tagit hand om henne:)

Nä, nu måste jag leta efter jobb:( Tanken är att jag ska börja jobba i slutet av våren, så att Danne kan gå hem o mysa vidare med Malva...men då måste jag ju lyckas få ett oxå! Sist jag var ute o tittade på arbetsförmedlingens sida fanns det bara sommarjobb inom vården, nåt 50% jobb på en mack och ett där man bara jobbade i maj månad, som lägerledare på en gård en bit härifrån... Så den stora valmöjligheten är det just nu! Man får inte tänka så men det känns ganska omöjligt i dagens läge när man är 1 av 600 sökande eller nåt...Så vi får helt enkelt hålla tummarna för Dannes skull så att han får ta del av den mysiga hemmatiden med Lillstrumpan:) Annars får jag den helt själv;)

Ett bloggtips: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/

#1 - - Mandy & lille Vincent:

Tusen tack!

Jag är inte så duktigt på blogg design själv, så jag har fått hjälp med min:)