Nicke nyfiken

Städar, bara dammsugning och lilla toaletten kvar nu, och hänga tvätt med...surt som citron:( men det måste ju göras om man ska kunna koppla av ikväll. Men jag är så förbannat trött idag! eller det är jag ofta, inte bara idag. Vet inte om det är för att jag får sova lite mer nu än innan? Så att alla dessa sömnbrist månader börjar ta ut sin rätt:S Det vore ju inte konstigt. Konstant huvudvärk har jag med, beror antagligen på att jag lever på alldeles för lite mat mot vad jag är van vid... och ändå hade jag inte gått ner ett ynka kilo den här veckan! och hur peppad blir man då..? vad jag klagar idag då...men behöver få göra det med ibland... Och egentligen borde man kanske ta ner julstjärnorna, men tycker fortfarande att det är lite mysigt! Det är ju långt ifrån vår med all denna snö som är utanför! Fick verkligen putta fram vagnen i all snömodd idag på promenaden + att det var is på gatan under:) Men snö tycker jag faktiskt e lite mysigt! Men solen får gärna titta fram snart igen!

Igår var jag o Lillstrumpan o fikade i stan med våra kompisar:) Man kan ju tro att jag skulle ha "grottat in" Malva väldigt mycket det här året, för så ofta har vi ju inte hängt med andra männinskor...och hon har varit ganska blyg och tittat lite försiktigt på okänt folk innan. Självklart inte dom hon känner väl, dom har ju vart ok hela tiden, men andra.
Men nu vet jag inte vad som hänt med våran lilla tjej?! Tro inte att hon satt hos mig någonting! Nä, hon knallade runt till alla där på fiket, började med att hon gick fram till två tjejer som satt där o pluggade- men det kunde dom ju inte fortsätta med när hon kom dit för att inspektera vad dom gjorde;) Sen gick hon vidare till ett bord fullt med utbytesstudenter som lekte tittut och busade med henne- dom var ju helroliga! Hon vilade även lite på soffan liggandes på en tjejs väska, som kudde lixom. Hon var bakom disken och pratade lite med dom som jobbade, hon var framme och började tömma en killes väska...Ja, det var bara jag som fick gå och hämta/jaga min lillstrumpa av alla mammor som satt där vid sina kaffekoppar. Alla andra barn satt snällt där dom skulle, nästan iallafall;)
Hmm, när blev hon så kavat??? Tokungen min♥ Sen runt femtiden så var alla barn jättetrötta, så då utbröt det gråtkalas, 5 av 7 barn (dock inte min) började att gråta! Värsta cirkusen därinne, det blev så galet så att alla, till och med dom som inte har barn, började att skratta åt galenskapet:) Då packade alla småbarnsföräldrar ihop och tackade för sig! Och lillstrumpan däckade i bilen på två röda!!!

Nä, om jag skulle ta o fortsätta min städfredag...eller inte, kanske kan vänta lite tills Malva har vaknat? Hon tycker ju det är kul att dammsuga iallafall;) Till skillnad från sin mamma...