Nu är jag en bra mamma igen:)

Nu är allt tålamod tillbaka! Vilken tur att jag inte är en sån mamma som jag blir när jag inte är riktigt bra, för jämnan. Hemmalivet blir otroligt påfrestande när man känner irritation över att allt som inte går att planera... Jag har blivit grymt irriterad på om hon inte somnar när hon brukar och jag har sett fram emot att få vila. Jag har blivit irriterad på när hon tömmer alla lådor i hela huset. Jag har blivit irriterad när hon inte äter när jag trott att hon var hungrig. Ja, tålamodet har helt enkelt inte funnits där! Stackars lillstrumpan:(

Men nu känner jag mig bara lugn och tillfreds igen:)  Och då blir ju livet mycket lättare- både för mor och dotter:)

Idag har vi fredagsstädat tillsammans (andra fredagen i rad, börjar ju nästan bli rutin). Hon har gått med en tvättsvamp och jag med en annan, när vi tömmer diskmaskinen så ger hon mig bestick som jag ska lägga i besticklådan "Dääj" säger hon stolt:)  Jag har plockat, hon har plockat ut. Jag har dammsugit, hon har stängt av dammsugare (och klappar därefter händerna för att hon är lärt sig hur man gör *ler*)  Men idag har jag tålamod, och grymt mycket kärlek♥

Lillstrumpan var väldigt kreativ idag! När diskmaskinen var tömd och stod öppen så hittade hon alla "chop sticks" i en låda och började att plocka med dom. Efter en stunds arbetande med så hade hon ställt  hur många som helst i diskmaskinen så att hela nederdelen såg ut som en igelkott:) Jag hade inte mage att plocka bort dom när hon såg det. Hon var ju så stolt över hur fint hon hade gjort;)

Imon är det dax för påfyllnad av svininfluensasprutan...Hoppas hoppas att hon slipper feber och att det inte kommer att göra ont i hennes lilla ben:(

Ha en trevlig helg! Här är jag gräsänkling då Danne jobbar sina tolvtimmarspass hela helgen...