Var kommer allt tålamod ifrån?

Lillstrumpan har verkligen kommit in i en jagaperiod...eller rättare sagt det är ju jag som jagar, o det e ju på eget bevåg;) men hjälp vad hon rör på sig när man kommer bort!!! ska upptäcka allt och vara överallt...puh, vad varm man blir av en inre stress som infinner sig! Vart på 3-årskalas i eftermiddag, och hon satt väl still sisådär en tredjedel av vad dom andra satt, sen var hon färdig med sin tårta! och när det var de vuxnas tur att få slå sig ner o äta så fick jag mest springa omkring som en yr höna...man blir lite lätt ofokuserad!!

Igårkväll efter en hektisk dag, vi var hemma hela dagen, men ändå var jag trött, så när hon somnade skulle vi äntligen slå oss ner i soffan o äta lite varma mackor och bara koppla av, men efter en kvart så var det in o natta om, tog väl en kvart det med för min kära sambo, sen fick vi en halvtimma innan hon smet ut från sovrummet med gråt i ansiktet OCH ett léende som tiggde om att "visst får jag stanna uppe med er". Och ja, hellre en glad lillstrumpa i soffan än att hela tiden hålla på och natta om. Så det blev en mysfredag, men den var inte barnfri;)

Vi får se hur lördagkvällen blir? tror att det här extrema mamma/pappa behovet som infunnit sig beror på att det är hörntänder på g??? För nu är det  knappast en timma mellan nattningar utan snarare 15 - 30 min. Vi ska vara där HELA tiden...Så fort vi smyger upp så vaknar hon! Och om något går emot henne brister hela hennes tillvaro! Våran pussunge...hon ställer krav hon. Eller vad man ska kalla det... Men älskad är hon ändå. Även om hennes mamma blir väldigt trött av allt tålamod som krävs dagarna 2 i ända;)