Försöka går ju

Lillstrumpan har nu försökt sig på att vakna klockan 6 här två dagar i rad. Vaknar pigg och väldans pratglad, busig och gosig! Men vi vet ju att hon inte är någon morgonmänniska och kommer att slockna runt åtta tiden då det verkligen inte går att hålla henne vaken till lunch... Så mycket riktigt, nu ligger hon är utslagen bredvid mig i soffan och middagsluren skjuts därmed fram och kvällen blir längre och DÅ, ja då vaknar hon tidigt, eller värre, hon går tillbaka till sina vakentimmar på natten...så inne i en ond cirkel som jag vill ta mig ur:( Vi har kommit på att vi måste va strikt inriktade på rutiner för att hon ska sova bra här om nätterna- vilket inte alltid är så kul så då skjuts dom lite då och då... Men om det ska fungera bra så är det väckning 8.15, middagslur 12.30-13.45 och sen läggnig runt 20, men det sistnämnda brukar få styras av Malva då vi inte vill fajtas och ha gråt och ilska vilket det blir om vi ska "tvinga" henne i säng:( men det brukar ändå hamna mellan 19.30 och 21- och det är ändå helt ok för oss! Men nu alltså är det dax att få liv i henne, vilket känns grymt då jag vet att hon nu är fruktansvärt trött:´( Känner mig inte som den mamma jag vill va med dom här tiderna- men annars är vi tillbaka till dom här vakennätterna som vi har sluppit sen i typ april...tror jag...man glömmer visst ganska snabbt ändå;)
#1 - - Spiderchick:

aldrig kul med vakennätter :(