Lite prat på g:)

Det har kommit två ord och en tvåordmening här idag och igår helt spontant: Gurka och skor och kissat där. Gurka kom när jag fixade lunch, sallad, hon fick syn på grönsakerna och kläcker ett litet underbart fint "goucka" och pekade i sin mun:) Sko har kommit två gånger, första gången när vi skulle klä på henne efter badet, det var bara skorna som fattades och då pekar hon på sin fot och sa ett lika fint "kocko", och andra gången kom ett par timmar senare när jag hade tagit av mig mina skor då hon kom med dom och sa "kockor", där la hon till och med på ett r för att det var två! Smart unge:) Och alldeles nyss så kom hon och visade mig och pekade på ett ställe på golvet och sa "tissat däj!" Och mycket riktigt, hon hade kissat där...;)

Annars kommunicerar hon genom teckenspråk och ljud, vi förstår henne för det mesta och hon förstår nästan allt vi säger med:) Hon har blivit expert på att visa vad hon vill! Som iförrgår när vi var inne ett par timmar på IKEA (ja, vi hann det efter beachen) så växlade hon mellan att sitta i vagnen eller gå/springa "bredvid" och när hon var trött i slutet så sätter hon sig i luften (om än lite vingligt då det är svårt att hitta balansen så;) ) och pekar på vagnen, man kan ju inte annat än förstå vad hon vill då;) När hon är hungrig så pekar hon på tungan och går till det stället som antingen vällingen, salta pinnar eller kexen/rån finns- för det är endast det hon blir sugen på... Ja, jag kan nog rabbla upp hur många tecken och visningar som helst, men jag tror att ni förstår vad jag menar;) Men i vilket fall som helst är det kul när det kommer lite ord alldeles spontant som idag:) Go girl!

                   
                         Busfian har tagit på sina trosor på huvudet;)
#1 - - mormor:

Kostigt det där att man väntar o längtar efter att ens små ska börja prata.Ca 1år senare ber man sitt barn vara lite tystare!!

#2 - - josefinkan:

haha, jag ska försöka tänka på att inte tysta henne sedan;)