Lata baddagar på stranden

Vi har haft riktigt härliga dagar nu i sommarsverige! Ja, ja vi har rört oss i en radie av max 40 km, men ändå;) I söndags var det premiär för stranden för både mig och Lillstrumpan! Jag diggade mest att ligga på filten och bara slappa och bläddra i en tidning- trodde jag... Danne jobbade hela helgen så jag var där med mamma och pappa, vilket innebär att dom gärna passar, leker och beundrar henne, så tillfälle för slapp fanns det MEN det blev inte så mycket av det då jag hellre kollade in min Malva som mest diggade att busa i vattenbrynet och plocka kottar på stranden:) Hennes morfar lärde henne hur man häller vatten på våra fötter och "jagade" henne så att hon i ren uppspelthet kom och gömde sig under mig för att söka skydd;) Hon fullkomligt älskar att var där! Allt hon tycker om att göra finns på stranden: gräva, bada, plocka kottar/pinnar/smågrejer och hälla vatten mellan hinkar. Livets godheter är ganska så enkla när man är 1,5;) Plus att alla runtomkring henne finns på samma plats, barn som tjoar och det bjuds på fika! Kan livet bli bättre?? 

 

 

 

 

Om dagen efter började lite gnälligt, vilket inte är vidare vanligt här så vände det när vi frågade om hon ville åka och bada! Då sken hon upp som en sol och hon var glad hela vägen till stranden (fast det fick bli en annan beach den dagen) och då blev hon ännu gladare:D Hon knallade snabbt iväg till stranden och började ta av sig sina skor och kläder för att sedan gå raka vägen ner i vattnet, hela tiden med sin lilla hink i högsta hugg;)  Och så här har det fortsatt- ett glatt litet vattendjur som nu mera trivs allra bäst i vattenkanten liggandes på mage med ben och armar böjda uppåt- som en liten vågsurfare;)

#1 - - mormor:

BARA SÅ UNDERBAAAR!!!

#2 - - Vickan:

helt fantastiska bilder!! älskar hatten!