Inget intresse av att stå vid spisen!

Sitter med min GI-lunch framför mig- lax, spenat och keso... och det är faktiskt ganska gott, men det är bara det att det är så tråkigt! Och jag vet att det går att få ihop jättegod mat utan kolhydrater, men då måste man ha fyllt upp sitt kylskåp med. Och ha ett lite större matintresse än vad jag har! Men vi får se hur länge "jag står ut" med den här typen av mat;) Målet är minus fem kilo innan jag slutar med det här... Det började bra; efter fem dagar var det minus ett kilo iallafall- på att käka jordnötter, ägg, bönor och linser! Men dock saknar jag småätandet vid tv:n...

Dagen började supermysigt:) Jag och lillstrumpan vaknade till runt halvåtta (Dannestackar'n börjar kvart över sex den här veckan) och sen låg vi kvar och mös i en över en halvtimma och tittade på filmer på mobilen från när hon var liten, läste tidningen och tittade på barntv! Sedan har vi vart ute i regnet och lekt, hoppat i vattenpölar, grävt i snön och gungat...är riktigt glad över att det regnar:) Nu dröjer det inte länge förrens snön är borta-hoppas jag iallafall;)

 

När Malva har vaknat så är det fika på kondiset i vår lilla by som gäller med mamma P och lilla M, vi får passa på nu innan hon kläcker barn nummer två här på kort tid;) Om jag tänker att vi skulle få en bebis till här nu så känns det bara så konstigt! Jag har ju precis "rest mig upp" från första lilla bebisen...Jag trodde att vi skulle ha jättetätt mellan våra två första- men har bara skjutit på det för jag har känt mig alldeles för trött för att orka en graviditet och en bebis så tätt inpå! Det är starkt jobbat av alla kvinnor där ute som gör det!!!
Det skiljer bara nitton månader på mig och min ena bror, vilket jag inte har tyckt var så märkvärdigt! Nästan två år har jag tänkt, men nu inser jag ju att det bara är lite drygt 1 1/2- och det där halvåret känns väldigt viktigt när man har en liten plutt innan, medan när jag var tonåring var det ju ingen tid alls! Då tyckte jag att mamma var larvig när hon tjatade om att det bara var nitton månader emellan oss;) haha, det fick jag tillbaka nu när jag har en annan insikt i småbarnslivet:)

Och vet ni? Malva har sovit en timma i sin säng nu! Go girl:)


#1 - - Vickan:

Ska ge mig iväg på cykeln nu och hämta lillfian, eftersom jag var för lat för att åka förbi M och byta bil förut... ;) Då är det mindre mysigt att det regnar, annars håller jag med! Mer regn!! =)



Heja Malva, en hel timme i sängen - inte dåligt!!1