Stadsparks- och kusinbesök

Lillstrumpan sover i egen säng. Hon somnar där utan problem både dag- och nattetid! Hon tycker att det är mysigt till och med:) Nallen och goset under armen så slocknar hon så fint så:) Känns som att hon är så stor nu...min stora lilla tjej- lite sorgligt i mitt hjärta! Första kvällen när hon sov i sin säng när jag gick och la mig kunde inte jag somna...lyssnade bara efter att hon skulle vakna till så att jag skulle kunna hämta henne;) Så det var vad jag gjorde med- vilket hon inte hade tänkt för hon la sig nämligen ner i sin säng när jag kom in... men hon fick snällt följa med mamma in och gosa♥ Och inatt har det gått jättebra- i Malvamått mätt;) Hon somnade vid nio, vaknade första gången strax innan två men sov vidare  när jag vart inne och klappat på henne och sov sen till halv fem! Då fixade jag en välling och tog in henne till oss, och hon hann somna innan det var dax för Danne att gå upp...annars har hon vaknat då den här veckan och velat gå med honom upp, men det känns inte som ett alternativ att gå upp vid fem här inte, så hon har snällt fått ligga kvar tills hon somnat om- runt sex-sju för att gå upp vid åtta, som jag tycker är ganska lagom;) Men det känns som att det går bättre och bättre så snart kanske vi har några vettiga nätter här framför oss!

Igår skulle det ha vart 10 grader och sol...så jag och mamma L planerade en härlig eftermiddag i stadsparken med våra små älsklingar! Men när vi kom dit med våra picknickryggsäckar och glatt humör så inser vi att där är det mycket kallare än vad vi båda två hade hemma! Antagligen för att det ligger högt upp och med Vätterns kylande effekt :( Men det blev en mysig eftermiddag ändå, matade änderna, tittade på getter, lamadjur och hästar och fikade. Helmysigt:) Men Malva som älskar fåglar vågade inte mata dom! Det förvånade mig stort då jag hade sett framför mig hur fascinerad hon skulle va- men icke! Hon gick omkring med en halv limpa och åt mest på den själv;)

Därifrån åkte vi direkt till Malvas kusiner, vi skulle vara barnvakt åt fyra av fem i den syskonskaran, den yngsta fyller ett snart och den äldsta som va hemma är precis fyllda sex. Men vi klarade av det fint, jag och Dannieboy:) Malva gick mest runt med docka och dockvagn som hon hittade, men var även med och lekte med kulbanan med pojkarna. Isaac 2,5 år sa till "Salva";) på skarpen några gånger när hon tröttnat och ville riva ner kulbanan! Först var hon lite kaxig och låtsaspratade strängt tillbaka till honom, men efter en kort sekund så bröt hon ihop och visste inte vad hon skull ta sig till i förnärmelsen så då kramade hon om lilla Dinah hårt för att få tröst!
När man inte har henne på förskolan är det intressant att se hur hon fungerar i grupp, vilken roll hon tar och hur hon till och med försöker försvara sig lite mot de äldre;) 
Och idag har jag gjort det jag har skjutit på en längre tid nu. Ringt om blanketterna till att ställa henne i dagiskö. Så 1 november ska lillstrumpan bli en i gruppen och få plockas ner från tronen här hemma och bli en i mängden...Men då har vi gjort vad vi kunnat för att hon ska få ha första platsen så länge som iallafall två år... Våran älskade lillstrumpa♥

Och så välkomnar vi lilla M:s lillebror till världen! Han bestämde sig för att komma på självaste våffeldagen och delar därmed födelsedag med min pappa! Grattis grabbar:) Ikväll blir det mysafton tillsammans med familjen D, kanske kan slänga ett öga på finalen i Let´s dance med, jag håller tummarna för Claudia! Nu ska jag hinna  ta en dusch innan lillstrumpan vaknar och det är dax för en utedag på den 25gradiga altanen:)

Ha en bra helg!