Vår i Göteborg;)

"Här nere är det vår! Folk går i gympadojjor, skinnjacka och solglasögon" Vad underbart tänkte jag! Jag får nog lämna mina tjocka, stora och lurviga vinterstövlar hemma och ta på mig mina vanliga svarta skinnstövlar:) Men vinterjackan tar jag nog på mig ändå (lite förståndiga, men tråkiga vuxenpoäng...) Vinkade hejdå till Lillstrumpan och Danne för att åka ner till stationen, detta kändes konstigt, lämna henne hemma för att åka alldeles själv till syster yster i Göteborg!

Och vi har haft det så mysigt:) Vår kunde jag inte kalla lördagens väder, men det hade vi ju bestämt oss för så vi slog oss ändå ner intill en tegelvägg i solen med våra glassar! Och visst var det underbart- men fingrarna var ju totalt iskalla och som stela pinnar när vi gick in i affärerna igen;) Jag gjorde en egoshopping första dagen och handlade bara kläder till mig själv! DET har jag inte gjort sen, ja, ni kan ju ana när;) Efter en heldag i stan gick vi och handlade mat och vin till kvällen, samt vitaminer så att jag fyller på mig själv igen efter en långvarig delamedmig period! Hade en mysig kväll i soffan med några glas rött, taccomat, godis och skitsnack med lillasyster♥ (varpå stackar´n hade fått en lapp av gubben under att vi hade vart jävligt högljudda... känslig gubbe säger jag då vi inte ens hade musik eller tv på;-/ ...)
Söndagen gick i lördagens tecken, shopping! Men med plusgrader och vår i luften, så hon hade inte helt fel, syster yster;) Men då shoppades det lite till Danne och Malva- kunde inte hålla mig;) Det var konstigt att sitta och käka lunch på ett café utan att tänka på någon annans behov, skönt men konstigt! Och överallt där det var barn så flög ju tankarna hem till min egen lilla vän där hemma- och barn finns ju överallt så tankarna var ju där relativt ofta;) Men jag tackar syster för en toppenhelg i Götet, supermysigt:)

När jag kom hem så möttes jag av ett léende i hallen som värmde hela min frusna kropp:) Där stog hon, lillstrumpan♥ En snabb puss till Danne som tog på sig skorna för att åka på en gång till innebandyträningen. Och jag o Malva kunde mysa ikapp dom missade timmarna tillsammans:) Hon var helglad och alldeles hög hela kvällen att vi var hemma allihopa nu, skrattade och busade och hade ett konstant smile i ansiktet:D så långt över hennes sovtid fick jag tillslut ta henne till sängen ändå-skrikandes med nalle och välling i högsta hugg! Hon fortsatte att va arg så tillslut kom Danne in och la sig bredvid henne vilket lugnade och hon somnade utan välling på några korta minuter, vilket jag med gjorde. klockan var halv tio;)
#1 - - Vickan:

Härligt att du kunde slappna av och shoppa till dig själv, för det är du VÄRD! =)