En skön spa-helg med vänninorna:)

Då var man hemkommen från Spa-helgen, alldeles mör och trött:) Man kanske skulle tro att man skulle vara utvilad och pigg i sinnet, men så blev inte resultatet, säkert den där vinaren som delades på tre inne på rummet;)

Jag blev lite sen när jag skulle åka hemifrån, lämnade Lillstrumpan på samhällets marknad där både hennes mormor och morfar hade hand om varsina stånd, men när jag trodde att jag vinkat och pussat hejdå tillräckligt mycket så kom jag på varför jag åkte tidigare hemifrån-jag skulle ju köpa välling med! Så efter att ha rejsat iväg i min gamla volvo alldeles för sent och snabbt så kom jag äntligen fram för att hämta upp A-L, baby S och L så att vi efter en god lunch och lite bebismys kunde åka vidare till det egentliga målet: Lundsbrunns kurort:) Varsin massage stod på schemat efter incheckning och sen var det bubbla, bastu och varm bassäng! Och solrum. När jag läste att det fanns trodde jag att det var fritt hur mycket man fick vara där, så jag såg framför mig hur jag skulle åka därifrån alldeles sommarbrun så att det var fritt att blotta sina ben för fint folk:) Men nä, 50 minuter fick man tillbringa därinne, men det var 50 underbara minuter! Man fick lägga sig i sin solstol, starka starka lampor tändes, havsbrus och fågelkvitter började att just havsbrusa och fågelkvittra ur högtalarna, palmer utmed kanterna och strand och havsutsikt hade man i sin vy. Och så fick man ligga där i värmen och slumra fram och tillbaka- Wonderful:) På kvällen gjorde vi oss fina och gick iväg till resturangen för att äta sparris, pumpasås, kantarellröra i zucchini, potatisgratäng och lite andra smarriga tillbehör:) Och kvällen och natten avslutade vi inne på rummet där vi slog till på stort- vi delade nämligen på en vinare;)
På söndagsförmiddagen stod det qi-gong på schemat, sedan var det A-l´s tur att slumra i solrummet då vi hade hand om baby S, som sov sig igenom hela Spa:helgen förutom några få och korta vakenstunder då hon skrattade och flirtade- helskönt litet liv och man kunde inte låta bli att bli lite bebissugen:) Så att ha hand om henne var inte svårare än att sitta och bubbla och hålla ett litet vakande öga på henne så att hon inte vaknade och kände sig ensam, stoppa in nappen och klappa henne lite på den mjuka kinden:)

                   

                                              
                                                     Baby S är vaken;)

                     
                                                    I väntan på middag:)

Men när vi skulle därifrån för att ta en promenad innan lunch och tårtbuffé så hittade jag inte bilnyckeln... hua, vad snurrig jag har blivit av all sömnbrist! Var och frågade i receptionerna om dom fått in en bilnyckel, men icke! Tittade noggrannt på vägen till bilen för att hoppas att den skulle ligga där alldeles fint och vänta på mig, men nä:( Men snurriga jag hade visst glömt att ta ur nyckeln ur dörren när vi tre timmar tidigare hade lämnat våra väskor:-S Men som tur var satt den kvar i dörren!! Så Danne slapp att åka till Skara men reservnyckeln efter sin Ölandstripp i helgen...

När jag släppt av dom andra där dom skulle av så åkte jag för att hämta hem min älskade lillstrumpa som  hade haft en bra helg med sin mormor och morfar:) Och inte långt därefter kom Danniboy hem från sin surfresa med sina vänner! Bra helg alltså för alla tre på skilda håll, men så mysigt så att stråla samman hemma i tv:soffan alldeles trötta av allt påhitt under helgen♥

 Malva på marknaden med mormor och morfar:)