Lite smak på julen

"Mmm, tycka om den:)" Malva tar ett bett av pepparkaksdegen för att i nästa sekund trycka ner sina små händer för att göra pepparkaksdegsavtryck. Hon mjölar för fullt,  över hela bordet, degen, golvet och sig själv medans ljusen brinner i ljuskronan och JULMUSIKEN spelar "Nu är det jul igen" ur högtalarna:) Snacka om en underbar bubbla som man slungas in i som mamma♥ Jag hade knappast bakat pepparkakor en regning novemberdag om inte Lillstrumpan funnits, om jag hade vart hemma- och det hade jag antagligen inte- så hade jag säkert stressat runt med nåt "viktigt", men nu står jag här i pyjamasbyxor med världens bästa unge och äter deg;)

Jag försöker få in henne på tanken att sedan ta på sig pepparkaksklänningen så att jag kan arrangera årets julkort, och hon verkade inte helt främmande för det. Först. Men efter 5 minuter kom det en liten bekymrad min och ett försiktigt "nä ä ha känning" och så tittar hon mot pepparkaksutstyrseln som ligger där på lekmattan... Så antingen vinner hon med att inte ha på sig klänningen eller så vinner jag och får ett kort med klänning på. MEN med en unge som är arg som ett bi och sliter och drar i den förbaskade bruna saken, blir ett lite annorlunda julkort kanske- Så undrar vilket det blir;) Haha, nä skämt åsido, lillhjärtat slipper klänningen bara hon ler och äter pepparkakor som mamma vill:)

 

 


"Din gjort den!" säger hon stolt efter att ha dekorerat sina små kakor:)
(Just nu är det nämligen lite svårt att veta hur man ska använda jag, du, min, din så vi får höra väldans massa olika ihopsättningar på detta;)  )

#1 - - anna-sara:

Oj vilken gullig liten tjej :) Jätte fin blogg :)

#2 - - Daniel:

Sjunger "se nu på Pippi på golvet baka..." ;)