Ullaredsbesök tillsammans med alla andra en vanlig tisdag-har folk inget annat för sig???

"Nä ä pova den!"
"Nähä, men då ger jag den till lilla L så att hon blir jättefin! Du får INTE prova den!"
"Nä ä Bova pova den (alldeles tjurig)! Min pova!!"
Det handlade om den fina klänningen som Malva fick av mina småsyskon när hon fyllde år- hon har vägrat att prova den då hon märkte att Beccas ögon tindrade av förväntan, och nu har det gått över en vecka och det har varit stört omöjligt att få på henne den;) Men idag så, så kom jag med "tvärtemotmetoden" som funkar med det mesta just nu;) Så nu sitter hon här bredvid mig i soffan och tittar på Bullerbyn. Med den gammelrosa klänningen med tyll och pärlor på;)

I måndagskväll tog jag och Dannieboy en kväll på tu man hand, bastade, drack vin och somnade framför filmen i soffan;) Lillstrumpan sov över hos min mamma där hon skulle spendera hela tisdagen- hon vinkade så glatt så när vi skulle gå och sa stolt att hon skulle vara med mommo♥
Anledningen var egentligen att jag och Danne skulle till Ullared tidigt på morgonen, men efter att ha börjat äta "stress aid" tabletterna så vaknar jag helt enkelt inte av väckarklockan längre... (jag som vaknat om någon släppt en nål på golvet tre rum bort innan!!!) så vi kom iväg lite senare än vad vi planerat helt enkelt, på ett vinterväglag som hette duga!!! Jag fick börja med att göra mackor att ta med oss OCH skotta fram bilen, medan Danne tog sitt superviktiga besök in på toaletten- vart fanns jämlikheten där egentligen??? Det kanske handlade om att jag hade otroligt bråttom att få åka och handla;)

Hittills har vi inte tokhandlat leksaker till Malva då jag tycker att hon får så mycket av alla andra, och för mycket leksaker tror jag bara är en björntjänst till den lilla... MEN i tisdags??? Vad hände då??? Jag lassade leksaker i våran vagn som aldrig förr!!! Och gosh vad jag njöt;) Och jäklar vad vi fyndade- ljusstakar, lampa, strumbyxor, julstjärnor, mysbrallor och strumpor ock strumbyxor och ljusstakar;) Två omgångar därinne senare och en mindre solsemester fattigare (åtminstone för en av oss) åkte vi hem för att hämta hem vårat lilltroll och packa upp alla grejer:) Om jag ät stolt över lampan som står där så fint i fönstret? Japp för vad är väl en semester jämfört med lite fröjd för ögat så här en regnig novemberdag;)


Regn och rusk var det i Ullared minsann!