Adventsfix, fika och snöskottning

Vad är det här för fasoner hon håller på med? Hon ska prompt ligga kvar i sin säng när hon vaknar på nätterna:( Två gånger var jag inne inatt och sedan vaknade hon 06.30, vilket aldrig händer om hon ligger hos oss! Kan tillägga att hon somnade 21.30 igår, efter en timmes nattning! När fötterna äntligen slutade upp att röra på sig där i sängen igår så trodde jag att hon somnat så jag la på täcket och klappade henne på kinden- men se det var falsk förhoppning istället tittade hon upp, log alldeles kärleksfullt och klappade tillbaka på min kind♥ Men sedan somnade hon och all min irritiation över den sega nattningen var som bortblåst (nästan iallafall...) och istället gick jag därifrån alldeles påfylld med kärlek till min lilla skrutta:)

Vi hade helmysiga timmar på Waynes igår tillsammans med Lollo och Moa:) Tjejerna lekte verkligen från första sekund tills dom vinkade hejdå till varandra 2,5 timmar senare! Jag och Malva hade vart och köpt tofflor till henne innan för att det är så kallt på våra golv hemma... hon hade själv valt dom och hon var urbota stolt över dom med;) Så dom satt på hennes fötter den största delen av tiden när hon och Moa röjde fram mellan stolarna, hållandes i varandras händer när dom testade hur snabbt dom kunde springa, kramandes och pussandes när dom testade fåtöljer och "bråkandes" om vems koja det var (Malva är så envis så det var hon som stod bakom gardinen och sa att det var hennes "toja", medans Moa snällt stod utanför och ville komma in...men det var också det enda dom inte kom överrens om så det räknas knappt;) )   Och det var ju en sådan här eftermiddag som jag skulle haft kamera med mig, men hade lämnat den hemma iom att jag inte ska fota varje tillfälle i Lillstrumpans liv;)  Men söta var dom iallafall:D

                                                         Malva i sina Hello Kitty tofflor 

                                    Malva sysselsätter sig själv en liten nanosekund, i skydd av garaget;) 

Snön yr utanför idag, så då passar det bra med lite adventsfix här:) Stjärnorna upp, julduken på och byta dom tunna gardinerna i sovrummet mot en lite mörkare och mysigare variant! Vad gör man mer??? Är lite sugen på att göra en krans av En att hänga på väggen, men får se om jag kan ta med mig lillskrutt ut i skogen när det kommit så pass mycket snö inatt som det gjort... Jag försökte mig på att skotta med henne igår, men hon är ingen stor entusiast för snö- hon klagade mest trots att jag visade att man kunde göra snöfigurer med hinkarna, ligga i vagnen med varm välling eller bara vara nöjd av att titta på när mamma sliter sig svettig genom att skotta tung blötsnö, men hon förstod inte det roliga i det;) Så det slutade med att hon fick gå in och titta på Pingu när jag skottade färdigt! Så det där med en krans av En får vi se hur det blir med det;)
#1 - - emmma:

Godkväll:D



alllt bra med dej?

#2 - - t:

fin blogg :)



Vill du vinna en bloggsvar invite?! Gå in på bloggen och kommentera tävlingen som kommer upp kl 15 idag med varför just du borde få en invite! :)



Vinnare utses på Fredag! :)



Kramar