Loppisfynd

Idag tyckte jag att det var dax att ta en dusch och lämna soffan lite, så efter att ha sovit en timma när Lillstrumpan sov så blev det en tur till ett loppis, efter att först ha varit och vägt och mätt lillhjärtat för att få 2-årsmåtten! 86 cm lång och 13,3kg, precis på mittenkurvan på både längd och vikt- vårt perfekta barn;) Snacka om en kurva som varierat sig från fyra kurvor under på födelsevikten (enligt v40 bebis kurvan- alltså hela 5 veckor längre i magen än lillskrutt) till två kurvor över, precis innan hon började att gå och nu då ner till mitten, där hon legat ett bra tag! Men loppisfynd, det bidde en gammal sockerlåda att ha leksakerna i (behöver dock sandpappras för att förhindra stickor i små fingrar), ett gult kakfat i plåt med små hjärtan på på sidan för att ha bakelserna jag sydde i samt en potta i zink (?) till min mammas/mostrars gamla potta. Jag trodde att den var för liten så jag hade bara ställt den där under, men efter en beskrivning av mor min förstod jag funktionen- och hör och häpna! Den passade!!! Sedan hade jag plockat ihop ett par gamla nycklar i klassisk stil som jag tänkt att Malva kunde ha och leka med, men dom kom visst bort under tiden vi var därinne, och när vi skulle betala så var det som bortblåst ur mitt huvud;)


Den fina lådan:)


Min lösning...


Men det var ju bara att haka i den i skårorna därunder! Visst är den alldeles otroligt charmig:)

Något annat fint som ni kan kika in på är på den här sidan, ett lekstugebygge som går i mumindalens tecken! Jag är absolut inget fan av mumin i vanliga fall, tycker att dom är ganska tråkiga MEN det här var ju bara så fint!!!

http://lillabushuset.blogspot.com