Plåster

"Påschter mamma!" Men hon väntar inte tills att jag tar fram dom åt henne- det hinner hon inte- utan hon hämtar toalettpallen och så placerar hon den vid köksön och så sträcker hon sina små armar så långt det bara går för att nå till den lilla plåsterasken som står där- för Malva bara älskar plåster hon! Och inte bara om hon slår sig utan hon tycker att det är snyggt- Som en tatuering ungefär;) Så nu är plåsterburken tom efter den sista länsningen och dom sitter snyggt på lillskruttans ben;) Undra bara hur länge dom får sitta kvar? För efter bara några minuter så tröttnar hon på att ha dom...

Idag har vi haft en städ-/rensar dag här- varför sparar man tillexempel på en liten vajerbit som man inte ens vet vad den går till? Eller massa kvitton från icahandlingar? Det är ju knappast så att man kan gå tillbaka med mjölkpaketet om det blir för gammalt... Men idag så rensade vi ut gammalt onödigt skräp iallafall- antagligen för att få plats med nytt;) Och så gjorde jag något absolut nödvändigt som jag aldrig tidigare har gjort. Fyllde på jord hos våra krukväxter. Och det var inga problem alls att fylla på- för det fanns nämligen ingen gammal jord kvar utan dom stackarna hade bara en klump med rötter - inte undra på att dom sett grymt ledsna ut!! Men nu är det fixat, gardinerna bytta i tv:hörnan och ljusen tända i fönstrerna:) Uppladdat för en mysig söndag alltså! Jag tittar på Bönderna samtidigt som jag bloggar, Malva tittar på "Dotta o Bejj" (Lotta och tant Berg) och Danne är och spelar innebandy- men nu får det nog allt bli lite kvällsmat för mig och min lilla höna!


snyggingarna mina lagar mat i förkläden


Närbild på Lillhjärtats ben;)

#1 - - Vickan:

Haha, det är så roligt att se vilka perioder de går igenom - Lovis har liksom slutat med sitt maniska plåstrande nu, även om de kommer fram titt som tätt... Men inte alls som hon höll på för ett tag sedan!



Ville ju se bild på nya gardinerna! Kanske lite lek någon dag istället!? Imponerad över erat rensande, snart önskar jag hitta energi också!!

#2 - - annie:

Underbar design på bloggen. Vad duktig du är;) Underbara plåster på plåstertjejen också;)

#3 - - jossan:

Vickan, det var Danne som rensade nu i helgen- men det var ett bra initiativ;) gardinerna fick jag ta från garderoben den här gången... så blev de mörkbruna stela panellängderna som vi hade på liljeholmen- hade ju gärna köpt nya med lite mer tyg, mem det får bli en annan gång det;)



Annie, Tack så jättemycket:)