"Vill Malva komma ut och titta när vi cyklar?"

Idag knackade det på dörren strax efter att Lillstrumpan vaknade. Och vem tror ni stod där?? Jo, Malvas cyklande grabbpolare som undrade om inte Malva ville komma ut och titta på dom lite när dom cyklade;) Haha, jag blev alldeles varm i hjärtat- det är dom första utomstående barnen som knackar på våran dörr för att leka med Malva♥ Så efter lite thailändsk soppa (Keldas färdiga) så bar det ut på trehjulingen med de nyfunna "vännerna";) Jag var så stolt så jag höll på att spricka över hur fin och stolt hon var över att leka med dom stora barnen! Trehjulingen är fortfarande lite stor så jag fick putta fram henne medan hon gjorde allt för att trampa i killarnas fart- och det gick väl sisådär;) Sedan blev det hopp på studsmattan hemma på deras trädgård, lite blyga små hopp vågade hon sig på medan dom lockade henne till att våga släppa min hand;)

Det känns ju lite konstigt att som vuxen stega in i någon annans trädgård och vara där med deras barn, men samtidigt så får jag väl ta den olustkänslan nu när dom ville att lillstrumpan skulle med och hoppa (jag försökte att få dom stanna kvar på gatan och cykla...) För hon är ju på tok för liten att släppa iväg själv! Men ska man knacka på då?? Eller hur ska man göra??? Eller ska man säga att hon är för liten och bara lyfta upp henne och gå därigrån (skrikandes isåfall)?? Knepigt när det dyker upp nya "problem"! Men det lär det väl göra i många år framöver;) Jag blev iallafall glad över att dom ville att hon skulle komma ut till dom- och det var väl därför som jag inte hade mod att från början säga som det var: Nä, hon är för liten;)