Allergichock och pannkakor;)

Idag var sista dagen på min 12 dagar långa ledighet! Och på något sätt har jag lyckats varva ner så pass så att det känns som att jag haft minst en hel semester! Jag har levt i nuet och hunnit med en massa- till och med att bara ligga på gräsmattan och lyssna på fåglarna, visserligen med en Lillstrumpa som vill ha med mig i sandlådan och som vill flyga högt upp i taken (himlen);)

Men min sista dag så passade vi på att vara ute hela dagen (har vi visserligen vart alla dagar) med mamma V och hennes fina små tjejer. Vi började med ett besök på 4H gården för att sedan åka vidare till en sjö i närheten där pannkakslunch och lek väntade. På 4H gården så ville tjejerna mata grisarna, så vi frågade om vi kunde få lite mat, men maten tappades ut innan dom hamnade hos grisarna- och då var alla fjäderfän snabbt framme och gluffsade i sig allt! Vilket vi tyckte var kanonkul- tills gässen började att hosta och kväka som om dom fått värsta allergichocken!!! Jag var nära att få ett nervöst skrattanfall och var beredd på att fly fältet snabbt som attan- men vi var tvungna att bete oss vuxet och gå tillbaka till dom stackars gässen, efter tio minuter borta vid hästhagen, för att se vad som hade hänt... Skulle dom ligga döda? Hosta? Eller vara som vanligt??? Men dom drack vatten (klokt!) och verkade må bra;)

Sedan så slappade vi vid sjön, tittade på grodor, solade, "fiskade", pratade, vilade och gick på upptäcksfärd- så mysigt!!! När vi kom hem så insåg jag tyvärr att tvätten har varit orörd i säkert två veckor- och imorgon så kommer min lillasyster hit för att vara med Malva några timmar innan dagis- alltså ska hon hitta kläder till Lillstrumpan, och av erfarenhet så vet jag att det inte är det lättaste så jag kände mig tvungen att vika och sortera- och städa hennes garderob!!! Men nu kommer dom säkert överrens om vilka kläder som passar bäst;)(det är ingen idé att jag tar fram, då hon inte kommer vilja ha dom imorgon ändå). Danne har redan fått nytt jobb, så 15 timmar/vecka är borta- höll i två veckor + ett ledigt påsklov- så nu är det att pussla med familjen igen! Och jag har bara två veckor schemalagt kvar, jag har mina 80% fram till sommarlovet (delvis lagt på den skolan jag är på nu), men det är lite oklart hur resterande timmar hamnar, antagligen olika från dag till dag:( Möte imorgon efter jobbet då jag hoppas få reda på lite mer!! Nu, sju veckor kvar till sommarlovet;)


#1 - - vickan:

Älskade, fina, ungar!!