Malva tvärtemot plockar svamp

Jag har precis vart och lämnat lillhjärtat hos sin mormor, hon ska sova där så att dom får sovmorgon tillsammans på deras mormor/Malva mystorsdag som det är premiär för imorgon för den här terminen! Först ville hon följa med hem när jag skulle åka men efter lite klassisk "tvärtemot" manér av mig ("Malva får inte stanna hos mormor, du måste följa med mig hem! Nä, jag vill inte ha en hejdå kram och absolut ingen puss på munnen;)") så ville hon prompt att jag skulle åka utan henne istället;) Jag ser fram emot en hel natt med sömn, men jag längtar alltid något grymt efter henne när jag går och lägger mig!

Igår fick jag hoppa in och jobba lite extra på min lediga tisdag, men jag slutade runt lunch så dagen fanns ju kvar ändå! Så när jag kom hem begav vi oss ut i skogen för att fynda lite kantareller i solskenet! Danne har velat detta en ganska lång tid men så har det prioriterats bort i allt "måste göra", men igår struntade vi i allt annat och tog oss lite slappartid bland mygg och barr istället;) Och om sanningen ska fram så fanns det nog mer mygg än svamp därute, antar att någon annan hade vart där före oss och renplockat stället... Jag och Malva traskade mest runt på vår egen svampjakt medan Danne gjorde sitt bästa lite längre in i skogen för att fylla den stora korgen. Vi hade uppdraget att leta efter GUL svamp, och dom fanns det ju mängder av enligt lillfian som plockade allt med minsta lilla gula ton i sig;) Men efter en stunds letande och X antal bett tröttnade jag på myggen- som uppenbarligen har utsett mig som sitt blodoffer (tack och lov verkar det som att Malva fått Dannes "ickemyggbettvänliga" bloduppsättning) så då fick det bli en filt i solen och ett paket Mariekex tillsammans med Lillstrumpan istället innan vi begav oss vidare till Malvas farmor och älskade kusiner:)


                       "Där ser jag gul svamp mamma!" 


                            Tvärtemotfian blir lite sur och går hem;) 

                        
                        
                                                                     ♥♥♥