Myshelg med Lillstrumpan

Två hela mysdagar med Lillstrumpan är snart slut. Idag har vi bara varit  hon och jag förutom en kort leksväng hos några vänner då jag fick dåligt samvete av hennes kommentar i baksätet när vi åkte hem från affären "Barför jag själv?" "Vad menar du nu?" "Barför du tycka jag själv när jag vill leka med Lovis?"(jag hade sagt att vi skulle stanna hos L om vi såg att dom var ute på trädgården, annars skulle vi åka hem och äta kvällsmat) . Men då fick mamman dåligt samvete och gjorde en U-sväng till lilla kompisen;) Annars har vi bara myst idag! Det är så sällan det bara är hon och jag nuförtiden...När jag var hemma på heltid så var vi experter på att ha mysdagar bara hon och jag:) Men som sagt, idag slog vi till på en; vi läste böcker, såg på film, lekte i Kasperteatern, lekte frisör, prinsessa, sov, åt taccos, gungade, fikade och var ute med tre-hjulingen en sväng på jakt efter barnen på gatan;) Hon var så skön här på eftermiddagen, hon var då naken som hon är för det mesta här hemma, då jag sa att hon får ta på sig lite kläder för vi skulle åka och handla "nä, mamma, jag vill stanna hemma hela dagen för jag vill vara naken!" Det är nämligen höjden av avkoppling det♥

Men nu hoppas jag att hon somnar snart efter en Alfons kväll... Hon ska bara kissa, hon ska bara kramas, hon ska bara vila tills pappa kommer hem-inte sova (för det gör hon bara med pappa). Nu ligger hon bredvid mig i ett nersläckt tv-rum för hon vill inte ligga själv för hon är rädd för spöken och lejon, och jag vill inte ligga där i en halvtimme till (det började jag nämligen med). Min lilla kvällsunge...Just nu har vi samma antal vakentimmar då jag blivit väldigt trött, så jag kommer väl också att krypa till kojs snart för att orka med en heldag på jobbet imorgon!

("Mamma, jag tycker att vi leker istället..." kommer det lite försiktigt nu)

 

                                    Nakenfisen har lekt frisör:)


    Malva leker med barbiedockorna, som även dom för det mesta får vara nakna...

(Två minuter efter lekakommentaren sover hon;) )