Hetsar upp mig över byråkratiSverige medans Malva är på dagis...

Här sitter jag alldeles ensam. Lillstrumpan är på dagis hon, lämnade henne vid 9 och ska hämta henne vid 14, om allt går som det ska... Hon vaknade glad av sig själv idag och talade om att hon ville ha bomma på (en klänning med blommor på) sedan kramades vi en massa här hemma, packade hennes gula lilla fjällräven med extrakläder, termobyxor och nappar (om hon vill ha det när hon ska sova, alla andra har ju det + att jag la dit en flaska med vällingpulver med, om dom mot förmodan får för sig att ge henne det...) För idag är det nämligen så att Lilla Du ska inviga sin madrass och vila lite där! Om hon inte skriker så att jag  får åka och hämta henne... Men det går säkert bra- allt annat har faktikst gjort det! Hon berättar att hon är dessen och att det kommer tåjaj, och så visar hon hur dom rinner på hennes kind men samtidigt är hon ju glad och verkar inte ta skada av den nya tillvaron;) Det är nog mer jag som gör det, jag sover nämligen SÅ dåligt just nu!!! Är stressad, mår illa, ont i magen, okoncentrerad och är konstant kissenödig... Hoppas att jag vänjer mig snart;)

Igår satt hon bredvid mig i soffan och berättade att hon "tycka om Kajin, tycka om barn"- och då blev jag glad, så väldans glad:) När jag lämnade henne idag så skrek hon inte ens, satt i mitt knä en stund och kramades och sedan tog en fröken emot henne och så bar hon in henne till dom andra barnen. Malva såg ledsen ut, och det gjorde ont i mitt hjärta, men hon skrek inte! Så jag kunde lugnt gå därifrån.

                
                                            Malva är redo för dagis:)

Men jag sysselsätter mig för att slippa att tänka alltför mycket oroliga tankar. Jag har pratat med arbetsförmedlingen, man måste ringa då och då för att berätta hur det går för en på arbetsmarknaden förstår ni... och att jag har jobb spelar ingen roll angående att jag måste söka andra jobb, så det har jag okså gjort- för det måste jag- för så är systemet. ByråkratiSverige. Igår när jag skulle fylla i mina "a-kasselappar" på nätet, så gick det inte att skicka iväg dom- fick tillbaka "Du har fyllt i att du arbetar, vi saknar information om detta. Du måste först skicka in intyg om det. Trots att du inte vill ha några pengar av oss" Typ. Byråkrati. Om jag hade vart 100% arbetslös så hade jag fått skicka in, men när jag bara var arbetslös i 3,5 timmar så fick jag inte det -fyllde till och med i att jag tog del av föräldradag då- så skulle alltså inte få någon ersättning av dom ändå! Trött man blir ;-/

Men nu ska jag utnyttja dom två timmarna som jag har kvar här hemma själv till att planera lektioner, för sedan ska jag dega, måla, busa och mysa med mitt älskade lilltroll:)
#1 - - mormor:

Vilken stor o stolt dagistjej!! kram

#2 - - Edvardmelissa:

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!