Pannkaksbrunch med Lillhjärtat

Idag har jag och Malva hemmamys medan pappa Danne jobbar. När vi låg i sängen och tittade på barntv så fick jag rätt som det var en kram och en puss, och så tittade lillfian förälskat på mig och kläckte sedan ett kärleksfullt "Mmmm, tycka om dig mamma!" Förstå att man blir alldeles varm inombords♥ Allt prat bara bubblar upp nu- och det är så roligt:) Hon är så duktig på att uttrycka sig hur hon känner och vad hon vill och hur hon tänker!

Vi stekte pannkakor till sen frukost här, hon var min duktiga hjälpreda som vanligt, vispade smeten, delade bananen och kiwin i småbitar och pratade och frågade om grejer hela tiden! Men sedan började hon böka runt med sleven så att det droppade smet överallt och när hon inte lyssnade på att hon bara fick ha den ovanför tallriken så ställde jag ner henne på golvet, och istället för att bli arg som hon har blivit innan pratfärdigheten kom igång så blänger hon bara på mig och säger "Nää, mamma ajj mig!!! Dessen då!" Efter detta följde ju då en bättre förklaraing från min sida och en Liten Du som snällt ställde sig på stolen igen och lyssnade på sin mamma;) Fantastiska unge:)

        

                            

Under "nattningen" inför vilan är just nu är en tid då det kommer roliga kommentarer med;) Idag så sa hon till mig att jag skulle gå när hon låg i sängen, och jag tänkte att nu kanske hon är mogen att somna själv så jag gick ut och satte mig i soffan. Men rätt som det är så kommer min lilla madame utstrosande  med trosa över blöjan (viktigt med trosor just nu, även när hon ska sova och då har blöja) tittar glatt på mig och frågar sedan alldeles glad i hågen "Är kockan nie nu???" hon har nämligen fått för sig att om någonting ska hända (mamma och pappa kommer hit i eftermiddag) så är det klockan nio som det sker! Så hon tänkte väl att om klockan är nio så behöver hon inte sova;) Men jag följde med henne tillbaka och satte mig vid dörren (jag fick inte ligga nedanför hennes säng...) och hon satte sig upp i sängen... Först sa jag ingenting, men sedan sa jag "låtsasargt" att lägg ner ditt huvud på kudden nu! Men hon tittade bara helt lugnt på mig, skakade på huvudet och sa "Nää, det tänker jag inte göra". Då var det en mamma som dök ner i kudden för att inte visa att hon skrattade;) Lillfian- det är underbart att få veta vad du tänker just nu♥


#1 - - mormor:

Älskar att läsa om vad Malva säger o gör ! att man som 4-barns mamma o förskolepedagog på 1-3 årsavdelning kunde bli så "fånig" trodde jag nog aldrig!! kram mamma/mormor.

#2 - - jossan:

haha, det var väl en himla tur att fascinationen slog till igen:)