Somnar själv

Det började i somras. Rätt som det var så fick inte jag längre natta Lillstrumpan, vi som varit som handen i handsken sedan hon kom;) Antagligen tyckte hon att jag svek henne när jag försvann 24 timmar i sträck och då fick det minsann bli pappa för hela slanten! Och det här med att det bara är pappa som duger vid nattning det har hållt i sig, det har gått bra om han är på jobbet eller iväg på annat- då har jag dugit fint!


                                         
                                            Mitt lilla plåster när hon var 7,5 månad gammal

Men när jag började jobba lite mer nu igen så får jag inte ens lägga henne när Danne inte är hemma... Det började förra veckan när hon visade ut mig, och faktiskt, trots min tveksamhet somnade;) Sedan har det fortsatt, säkert tre gånger efter det, så när det bara är jag och hon hemma somnar hon visst hellre själv än att det är jag som ligger på madrassen nedanför! Min envisa lilla trollunge;) Det är inte så att vi bråkar innan eller så utan det är bara att hon säger till mig att "då uut" efter god natt pussen! Thats it! Och till på köpet nu så somnar hon ju runt halv åtta för att hon är trött på ett annat vis- så helt plötsligt har vi ganska långa kvällar här!!! Att sitta i soffan en hel kväll utan en liten spelevink som härjar runt har vi inte gjort på över två år, så det känns lite nygammalt det här;) Och nu passar det ju bra när vi måste upp, för med ensamma kvällar följer ju också tidiga morgnar...


                                 
Igårkväll var det förhandling här (orkade bara inte ta värsta bråket med värsta skallebanget- och varför bråka egentligen, spelar det någon roll vilka kläder hon sover i??? Hon kommer ju inte att sova i klänning när hon är 12 ändå....) Men jag propsade på att hon skulle ha pyjamas på sig när hon skulle sova och hon gick med på det OM hon fick ha en utav sina blomklänningar över;) Kläder med blommor på är favoriterna just nu!