Lördagshäng med lillhjärtat

Så var det helg nu igen- veckorna går i ganska snabb tackt tycker jag minsann! Danne jobbar hela helgen och jag och Malva spenderar dagen här hemma! Jag hade tänkt att vi skulle se lilla Anna och Långa farbrorn på bio idag- biopremiär var alltså i tankarna! Men dom som jag tänkte vi skulle gå med vara sjuka så vi får invänta en bättre helg att ta det på:) Så därför så struttar vi runt här hemma i pyjamas, tvättar, busar, pratar telefon och busar ännu mera;) Tanken är att jag ska hinna måla lite med, jag på min tavla och Malva på sin! Och så funderar jag på om man kan dekorera en julstjärna (vit) med pärlor och paljetter och ha den som åretruntlampa??? Eller tillhör stjärnor endast julen??? 

Jag bekände min kärlek till Lillstrumpan innan men istället  för att få tillbaka hur mycket hon älskar mig så fick jag minsann höra om alla som älskade henne;) "Mm o pappa älka mig med! Många älka mig:) Mommo älka mig! boscha (morfar) älka mig! Bova (Lovis) älka mig! Becca älka mig! Många älka mig! Underbara unge;)

                                
                                  I torsdagskväll så började vi att öva på att flyga;)   

                    

                           
                                Vilket vi fortsatt att göra;) Det sista som vi lagt till är 
                                att när hon är så högt upp som möjligt- då gör hon ett 
                                djupdyk och hamnar på min mage! Busan min:)

När jag pratade telefon innan så var ju Malva tvungen att sysselsättas...eller rättare sagt; när  hon sysselsätter sig med något så att jag har möjlighet att prata länge, då får hon lixom hållas...oavsett om det är att fånga fiskarna i skålen, röja i skåp, titta på film eller som idag..."måla" läppstift. På mig... "Gapa stort mamma!"(även tänder och tunga målades) "Så måla jag- fin mamma!" "Nä jag ha, mamma ha" när jag försökte få henne att ta det istället, men men, på det sättet kunde jag prata och Malva ha det kul en stund;)

                     
                          Jag fick mig makeup och Lillstrumpan fick en gubbe på magen;)

#1 - - britta bloggar:

Haha vad mysigt ni verkar ha haft det!