Bloggtorka

Nu har det gått så långt så att jag saknar mina egna uppdateringar här inne i bubblan;) Innan har jag bloggat när Malva tittat på "pilm" men nu har jag mest suttit bredvid henne och kramats, vilat eller pysslat med annat än datorn, och sedan blir det ju inte lika mycket tv/film på sommaren heller!!!

Nu sitter jag rakt ut och stirrar- vad ska jag skriva??? Hjärnan har nog kopplat av lite för mycket under sommaren tror jag... Men idag har jag haft en kanondag iallafall, det kommer jag ju ihåg;) Jag var inne i stan och fikade med ett par barndomskompisar, Danne jobbade och Malva lekte med mormor och morfar! Så en förmiddag på stan och sedan iväg för en eftermiddag på stranden med Lillstrumpan:) Under fikan på stan kom vi in på hur skolgången var och då leddes det in på hur vi var som barn... båda två minns mig som väldigt bestämd, att jag i princip pekade med hela handen och att allt skulle vara på mitt sätt... Detta handlar om en 7-åring alltså- mig som 7-åring;) Hm, jag vet att jag var ganska så pojkflickig och tuff, men inte att andra till och med minns det... tur att jag blivit så vän som vuxen;) Och inte konstigt att jag har en så bestämd dotter (jag tänker mig henne som regissör i vuxen ålder, så som hon ger order om hur vi ska göra och vad vi ska säga;))!!! Jag får väl igen all envishet nu under 20 års tid framför mig;) Men tillbaka till badet, det var verkligen jättemysigt- helblå himmel och glad dotter, kan det bli bättre?! Vi simmade, busade och värmde oss på bryggan:) Hon sa till en liten kille vars pappa sa att han skulle sätta skorna på rätt fot så att han inte skulle snubbla på bryggan "din pappa säger faktiskt du ska byta skorna!" med bestämd ton;) Väl hemma blev det kvällsmat på altanen för att sen plocka blommor och gunga (Malvas önskemål). När jag kom ut från duschen vid åtta så sov hon i soffan framför sitt älskade Pingu;)

Imorgon är det augusti. Det går så fasligt snabbt!!! Hela sommaren har snart sprungit iväg! Och det är ju här som bubblan hade vart bra om den var uppdaterad lite oftare... För så här i efterhand undrar man ju vad man har gjort;) Men jag vet att vi har haft en mysig sommar med (lite) grill, bad, resande, bio, kvällsdopp, playdates, kvällsmatar på den turkosa prickiga vaxduken på altanen, altanbygge, solande (på tok för lite för min smak dock), film, bokläsande, bärplockande, saftkokande och slappande. För varvat ner har jag verkligen gjort!! Men imorgon ser jag fram emot en dag på stranden med min fina familj och med mysiga vänner:)