Är i ett soligt Nespecky och i underbara Prag!

Vi befinner oss i ett väldigt soligt och varmt Tjeckien! Det är till och med så varmt så att jag får inse att Malva mår bäst inomhus mitt på dagen...  Vi har det helt underbart här! Det enda som saknas är ju då en sjö, men då det inte kryllar av sjöar här så har vi fyllt upp en gummibåt med vatten där vi får svalka oss allihopa;) Vi hänger mest här i farmor och farfars hus, dom har nämligen en offantligt stor trädgård med en massa olika bärbuskar och så rinner det en stor (men dock smutsig) flod precis här utanför! Supermysigt:) Det är färska frallor till frukost, luncherna intar vi på olika lokala pubar här i byarna omkring, Malva älskar visst tjeckiska schnitzlar och soppor som den övriga tjeckiska familjen gör, och på kvällarna grillar vi eller äter något annat gott på terassen, där vi sitter kvar ända tills det är kolsvart runtomkring oss:) Det har blixtrat och åskat riktigt rejält här två nätter, men sedan dagen efter är det fint väder igen!

En kul grej när vi åkte ner, vi hade precis kommit över till Danmark och jag sa att "nu har vi kommit till ett annat land", då börjar lillhjärtat på en gång att räkna sina fingrar "jeden, duva, chi"(stavning osäker...) Så gulligt och klokt;)

Igår åkte vi in till Prag, egentligen för att träffa lillebror som är ute och tågluffar i europa men dom stannade lite längre i Berlin än dom tänkt, så så blev det inte. Men vad jag älskar denna stad! Det är bara så otroligt vackert!!! Och ju fler gånger jag är där desto vackrare blir det på något sätt:) Arkitekturen gör mig alldeles varm inombords- det är SÅ VACKERT!!! Tiden bara flyger iväg där! Vi strosade omkring på smågator och torget, handlade  lite, åt glass, matade duvor, tittade på folk, lyssnade på samma farbror som står på samma plats och sjunger och spelar samma låtar som förra året;) Förra gången vi var där så sov Malva i vagnen- ni kanske kommer ihåg?? Jag har lagt in ett filmklipp här i Bublan förra året tror jag?, men nu var hon mer än vaken;) Hon dansade runt där inför alla folk, snurrade så att klänningen for i vinden, efter ett  tag kom det upp en liten tjej som var något yngre och dansade hon med, tillslut var farbrorn som spelade med på dansen han med;)  Hon dansade säkert i 40 minuter och hon ville inte alls gå därifrån! Men när ett par som hade fotograferat och filmat henne blev lite väl närgågna så blev både jag och Danne rädda att dom skulle försvinna med henne, vi hade full koll- men det var ändå otäckt!!! Man får ju upp filmer i huvudet om kidnappade barn och då kan man ju inte låta bli att bli riktigt rädd!!! Så trots protester så tog vi med oss henne därifrån... Sedan fantiserade hon om att hon skulle flytta till den där farbrorn, dom skulle dansa hela tiden i tv-rummet och hon skulle inte längta efter oss ett dugg;) Tokiga unge:) Imorgon blir det djurparksbesök på i ett stort Zoopark vid Prag!
#1 - - Mormor/Morfar:

BARA ÄLSKAR sem-bilderna!! så fina<3