Och vips! Så var bananpannkakan född...

  

Mamman och dottern stod och fixade en god pannkakssmet i godan ro. Det mättes upp mjölk, det kläcktes ägg, vispades i mjöl, lite salt och i slutet ströddes det i lite vaniljsocker för att förhöja smakupplevelsen ytterliggare! Just som modern hade tänkt att börja steka den första pannkakan så var dottern snabbt framme och tömde i sin banan/apelsin smothie i smeten! "Nejj!! Vad hände nu???" utbrast mamman som kände sig en aningens irriterad över att dottern "förstörde"  moderns avancerade matlagning:/ Men det dröjde inte lång tid innan hon insåg att dottern just gjort ett mästerverk och kompnerat ihop en supergod fruktpannkaka istället!

Igår slog vi till igen på "Malvas pannkaka", men den här gången utan apelsinen! När jag var i Thailand för sisådär tio årsedan så åt jag bananpannkaka till frukost i tre veckor, men sedan har jag aldrig lyckats klura ut hur dom gått tillväga, vilket nu min lilla Lillstrumpa gjorde;) Smeten blir lite svårkontrollerad, så efter x antal misslyckade försök till att behålla pannnkakan hel så kom jag på den briljanta idén, alltså genidrag nr2: att göra plättar istället;)

Så om ni tycker om banan och är sugna på något sött- för sött är det- så rekomenderar jag starkt att mixa i två bananer i en helt vanlig pannkakssmet- tadaa- så har ni gjort "Malvas bananpannkaka"!! 

                                               Låt er väl smaka!
#1 - - mammaV:

dethär får vi nog ta och prova nästa gång vi steker pannkakor! =) Jag har dock inget plättlägg...

#2 - - jossan:

Gör det! Och för att få det ännu mer sött så är det gott med lite socker på;) Rena efterrätten!!! Vi har heller inget plättlägg, men jag hällde bara tre små pannkakor i plättstorlek i stekpannan, det gick kanon det med:)