Jättetött...

Atjoo, atjoo prosit! En hel massa på raken...Malva sitter tätt bredvid och kontrar med att hon blir jätterädd varje gång jag nyser;) Allt är nämligen JÄTTE enligt henne; jätterädd, jättebra, jättesnabb, jättetrött, jättemätt, jättestor, jätteliten osv;) Det är så kul när hon kan förklara och göra sig förstådd, hon byter ut en hel del bokstäver till andra, men man förstår henne och det är underbart:) Hon kan inte säga L så hon kallar sig för Maja, hon säger nanne till sin nalle och vill inte ha böja på sig på natten, hon kischar minsann i pottan skriker hon och slänger av sig den mitt i natten... Men hon är sötast i världen ändå;) Om vi pussar henne för mycket eller vid fel tillfälle så måste vi "schuuga tebaka puschen"- då blir hon nöjd igen. Och vi med för då blir det lite "smyggos";)

Idag hade hon vart på bibblan och lånat böcker med Danne; Barbapappaböcker, Mollymus och Bolibompadraken. Två gånger på raken fick jag först "däsa bompadaken" för att sedan "däsa Bojjy" även den två gånger... Hela dagen har jag gått på alvedon för att orka jobba, så om jag inte haft ett litet hjärta hemma hade jag bäddat ner mig i soffan och tittat på tv eller sovit när jag kom hem...men det är bara att glömma för den sekunden som man stiger innanför dörren så har man en liten kompis som vill deka och däsa bok och på något sätt lyckas jag få lite extra energi (men visst hade det vart skönt att bara få vila!) och man orkar lite till.

Och jag tittar till och med alldeles förälskat på min älskade lilla tjej, trots att man är trött och halvsjuk♥ Imorgon får det bli alvedon och hoppa i vattenpölar- hoppas att våren kommer snabbt!