Vet inte vad jag ska kalla det? Sorgligt? Tragiskt? Idioti kanske???

Jaha, då blev det hela 1 timma och 15 minuter med Lillstrumpan idag innan hon somnade efter lite tårar vid pyjamaspåklädning. För hon var inte trött och behövde inte sova... Nej, jag hade önskat att det var så, för jag vill träffa min lilla madame mer än de sista trötta timmarna på dagen! Nu jobbar jag tack och lov inte 8-17 varje dag- jag vet inte vad jag hade gjort isåfall??!! Jag hade nog allvarligt tänkt över tanken att flytta ut i ett torp och dragit ner rejält på omkostnaderna!! Jag förtsår inte att alla går med på det här ekorrhjulet:( Just nu har jag ju bara två dagar/ vecka som är "sena" och jag uppenbarligen HATAR de dagarna!!! Nu har det inte varit ofta som vi alla  tre har prickat in att jobba sent, men när vi gjort det och kommit hem runt halv sex så är ju både jag, Danne och Malva helt slutkörda...och i det tillståndet så saknas tålamodet hos oss när det behövs som mest, att ta hand om en ledsen och trotsig liten tjej:´( Egentligen så är hon inte så trotsig, enormt viljestrak dock- men det brukar gå att lösa genom att inkludera henne- men när hon är dagistrött så är det en annan Malva som kommer fram. En som trotsar om allt och bryter ihop, gapar och skriker. DET är sorgligt. För det är inte våran Malva egentligen, sådan är hon inte om hon lunkar här hemma, för det tar väldigt mycket energi att ha roligt och vara duktig hela dagen på dagis. Vi vill ju också se våran glada och duktiga lilla tjej♥  Men nu är det ju som tur är inte så ofta, om man jämför med hur andra har det, som vi har det så. Men våra få sådana dagar är för många ändå tycker jag...Men imorgon är jag och Malva lediga, då ska vi ha en glad och pigg dag som får inkludera picknick i solen. Hoppas jag:)

Sedan får vi se om vi kan slippa sådana här dagar i vår då Dannes jobb lite snabbt läggs ner 1 april. Då är det en glad och utvilad liten tjej som jag kommer hem till, och kanske ett städat hem och maten på bordet. Kanske;) Vi får se vad som händer helt enkelt!!! Mitt livsmotto som jag försöker leva efter är ju "det ordnar sig"! Men just det här med att mitt lilla hjärta är trött- då har jag svårt att se att "det ordnar sig" men att det ordnar sig med jobb för Danne tror jag starkt på- och fram tills dess så har Lillstrumpan det toppenbra med några lektimmar på förskolan och desto fler lektimmar med sin pappa♥
#1 - - mormor:

håller med dej visst är de sorgligt att bara få träffa sin älskade lilla unge ca 2tim av en hel dag!!!tål nog att tänkas på de där med "torp".....

#2 - - jossan:

haha, ja det där med ett räddande torp hade jag ju i tanken redan på b&w tiden där jag såg alla trötta och ledsna barn och föräldrar på fredagkvällarna;) så det är ju inte bara vi...