Önskelista till Tomten

Efter att ha gråtit i cirkus tre timmar igårkväll så känns det mycket bättre idag - Tänk vad "lite" tårar kan göra skillnad;) Malva frågade barför jag är så trött?? Och när jag sa att man blir trött av att ha en bebis i magen så konstaterade hon snabbt att "sedan när bädisen har kommit så är mamma inte trött längre" och så klappar hon omsorgsfullt på min kind;) (Jag grät INTE i tre timmar inför henne måste jag tillägga!!!) Jag håller tummar och tår för att det kommer att vara så den här gången!!!

I lördags var vi på julmarknad, det fanns en tomte där som Malva tittade storögt på. Hon blev lite orolig då vi inte hade med oss hennes önskelista att lämna till honom... För iår har hon nämligen hittat på sin önskelista HELT själv!!!

Malvas önskelista:
En röd hopphäst
• Hello Kittys "fia med knuffspel"
• Bokstäver så att hon kan skriva Malva
• Röd boll som man kan kasta med
• Hello Kitty paraply från H&M
• Paljett tatueringar
• Rockring som glittrar och blinkar- som dom har i Jake och piraterna

Så nu gäller det att överlämna denna lista till tomten så att det blir rätt;) Jag har tänkt att föra vidare en tradition som vi hade när vi var små- mamma brukade ta med oss till skogen och lägga listan under en sten eller stubbe så att tomtarnas små tomtenissar hittade den och kunde överlämna den vidare till den stora tomten:) Så nedanför vårat hus på en liten kulle har jag sett ut en STOR sten med en lagom stor glipa emellan, där ska Malva få lägga sin önskelista:)