Visst vill du gå och leka med alla barnen?!!!

Malva går ju bara på förskolan 15 timmar/vecka, måndag, onsdag och fredag, tack vare mina arbetstider, mormors lediga dag och Dannes "fria jobbtider". Så det har hon fått fortsätta med nu även om jag är hemma fler dagar än innan. Igår när vi båda var lediga sysselsatte vi oss med biblioteksbesök, lunch ute med pappa Danne, fika hos mamma och en visning av "bygget" för densamme;) Supermysig dag och jag älskar att hänga med min fina lilla tjej♥

Men idag när hon vaknade ville hon inte alls gå till dagis grät hon... Och då är det svårt!!! Samtidigt hade min mage kollapsat igen så jag sprang på toaletten var femte minut och jag vet att jag är helt slut efter det, plus en kass natt på grund av värsta ryggontet... Och madame har ju ett väldigt lekbehov just nu som jag inte orkade tillgodose idag. Det känns hemskt att erkänna för mig själv... För egentligen tycker jag att man får ställa upp på de premisserna när man valt att skaffa barn, då är inte livet ett slappt soffhäng längre trots att det är mitt behov just nu!!! Så idag var jag en mamma som lirkade och lockade med lek och kul. På förskolan. Men efter morgonvällingen var hon glad och nöjd när hon traskade iväg med pappa Danne och frågade mig precis innan "Kommer du sakna efter mig nu?" "Jaa, jag kommer att längta efter dig mitt lilla hjärta!" Huvudet på sne och ett "Men sedan kommer du och hämtar mig ju!" sa hon för att trösta mig- Lilla älsklingen! Själv har jag legat i sovrummet med nerdragna rullgardiner under täcket och bara vilat!!! Känner mig fortfarande alldeles tömd på energi men får nog rycka upp mig lite för att "lura mig själv" att jag orkar.

Jag har som mål att göra klart Malvas "Första-år-album" som stannade upp vid sex månader- för två årsedan...Men när Mini kommer måste det vara klart!!! Men det får väl bli en annan gång...

Imorgon är det jobb för mig, bygge för Danne och mormormys för Lillstrumpan!
Men adventsfint har vi fått det:)
Och "dörrkrans" har jag gjortEtt axplock av böckerna vi lånade igår!