Delad födelsedag

När jag var liten var min storebror alltid så avundsjuk på min födelsedag... När jag fyllde år så vara alla friska och glada, vi kunde kalasa ute och allt var frid och fröjd (sommarbarn). Någon gång när han var riktigt upprörd över hur orättvist det var så skrek han till mamma att "ni skulle säkert måla om köket för Jossans skull när hon fyller år!!!" Och självklart var det inte så att dom gjorde något annorlunda när jag fyllde gentemot när han fyllde, paketen var inslagna, ballongerna uppblåsta, huset städat, fikat framdukat och gästerna var inbjudna. Vad var det då som skilde sig??? Jo, på hans födelsedag så var antingen han eller någon i familjen eller några gäster alltid sjuka...

Men nu kom det sig så att lillasyster Jossan vaknade upp fem veckor tidigare än beräknat i värkar och insåg att hennes förstfödda skulle födas på morbror Johannes födelsedag- så fick han inte ens ha sin födelsedag för sig själv- eller om man väljer att han får dela den med världens bästa Malva:) Jag väljer det sistnämnda;)

Men så rätt han hade hela sin uppväxt vad gäller sjukor... Idag var det inplanerat 3-årskalas och gästerna var bjudna, tårtan bakad av moster Becca, huset städat, ballongerna uppblåsta och fikat framdukat. Men det var ju det MEN´ET... Födelsedagsbarnet självt har fortfarande feber och är förkyld så kusinerna får komma en annan dag då vi inte vill smitta dom och Malva själv orkar inte leka i barnens takt... Men ett halvt kalas fick det ändå bli med mormor, morfar, Simon, Cornelia (morbror + sambo) och gammelfarmor och gammelfarfar! Så paket blev det, lejontårta blev det, lek med söta Cornelia blev det, så ett bra kalas trots allt:) Och nu har vi en nöjd men trött tjej i soffan som är helt slut efter två timmar kalas med vuxna människor...

Och imorgon är det min och Dannes tur att få fira henne med sång, ballonger, paket och tårta i sängen, för våran fina lilla älskling ska firas ordentligt på hennes tredje födelsedag, trots sjukor♥


Kramas med tomten, alias morbror Johannes