Min friskus är en sjukling idag

Precis när hon stängde ögonen började det hon legat och väntat på, Musses klubbhus...Tålamodet när det är fel barnprogram idag är som bortblåst, tålamodet när mamma hoppade in i duschen ledde till tårar för vi skulle ju kramas. Tålamodet när jag säger fel saker leder till frustration. Ja, jag har nämligen en liten tjej som är sjuk idag. Hon ville sova vid halv sex igår- det händer aldrig i vanliga fall- så mina aningar började redan då att allt inte var riktigt bra. Och mycket riktigt så vaknade hon med huvudvärk och feber:( Vi är inte vana vid att hon inte mår bra, så idag har vi en "tyckasyndomMalvadag" här. "Det är synd om mig idag!" "Jaa, det är det!" och så ligger vi tätt tätt ihop i soffan och tittar på barnprogram (emellanåt på ljudlöst då hon har så ont i huvudet) och läser böcker.

Egentligen var planen att plantera lite höstfint utanför dörren, men det blir inte alltid som man tänkt sig- och det här alternativet, förutom att lillstrumpan är sjuk- känns minst lika bra! Att bli tvingad till en soffdag passar mig utmärkt just nu;) Men vi håller tummar och tår för att hon är pigg och kry igen till helgen- då det största i hennes liv inträffar! Det hon har väntat på sedan i våras. Det hon övat på. Det hon planerat inför. Det hon älskar mest av allt! Då fyller hon nämligen år♥

#1 - - Vickan:

Ja, tänk om hon är sjuk då! Då får nu fira henne en annan dag, har man väntat i ett halvår... ;)



Fin bild!!