Stadsbesök, frisyrer och småsyskon:)

Igår var det otroligt fint höstväder! Så när vi vaknade bestämde jag och Lillstrumpan att vi skulle åka till stan medan pappa Danne var iväg och grejade med företaget. Mamma är ett säkert kort att fråga om hon vill med då hon säkert 99,5% av dom tillfrågade gångerna är på idén;) Vi hade tänkt oss att strosa runt nere på stan- för a6 en lönehelg är ju inget önskvärt!

Det blev en extra lång resa dit då jag tänkte att det var bäst att Malva sov i bilen (hon gäspade konstant och var JÄTTEtrött), men nej. Hon somnade inte. Istället blev hon helt åksjuk, (har spytt några gånger när vi åker bil) blek som ett lakan, fick ont i magen och hulkade, som tur var tomma hulkningar, där i baksätet. Stackars allra finaste lillfian:( Mamma var snabb som attan att hoppa bak i baksätet i rena farten för att få fram en påse och senare få i henne en banan och en festis. Och till råga på allt så fanns det inga lediga parkeringar så vi fick åka vidare till a6 iallafall...

a6 är ju iofs Malvas favorit då det finns uppbyggda små lekland där, så så fort vi steg innanför dörrarna dit så är det hennes önskan att springa och leka:) Vilket hon alltid får göra när vi är färdiga med våran shopping;) Den här gången följde mamma med henne så att jag kunde gå en stund själv i slutet efter att vi hade köpt två par stövlar till Malva, saxar till Malva, plånbok till Malva och cyklop till Malva- hur kan det alltid bli så..? Men jag lyxade till det med ett nytt rouge och en stickad kofta till mig själv där i slutet;)

Väl hemma så blev det först lite vila och sedan altanfix:) Vi flyttade in loungegruppen i den inglasade delen, tog ner en stor matta från vinden och fixade så att det nu känns som ett extra vardagsrum! I somras tyckte jag att det var onödigt att sätta dit infravärme, men nu skulle det ju passa ganska så bra... Men det kan nog bli en hel del fina brittsommardagar där iallafall:)

Idag är det inte alls å fint höstväder, men det gör inget för idag ska vi iväg och klippa oss hela familjen:) Som jag har längtat efter att få fylla i utväxten! Och som Malva har längtat efter att få klippa sig- det är hennes favoritlek nämligen;) En kväll så lekte hon frisör på sitt rum, rätt som det är ropar hon att hon klipper på riktigt, men bara lite, på dockan. Ja, gör det säger jag och tror att det just bara är en lek... Men nej, stolt som en tupp kommer hon sedan ut och visar långa hårtestar från, som tur var, dockans hår. Så därför köpte jag saxar till henne igår- i plast som endast går att klippa i papper med;)

När Lillstrumpan var bebis så ändrade jag håret konstant, det var det enda som gick att göra något åt liksom; toktrött var jag ju, så därför orkade jag inte träna, orkade inte fixa iordning mig eller göra så mycket alls, men håret går ju alltid att ändra på... Men då när jag satt där med mörkt "kort" hår (page) med lugg så bestämde jag mig för att med nästa bebis så ska jag bara kunna svänga upp håret i en knut. Så alltså inte klippa av det mer!!! Nu har jag det där långa håret. Och vad är det jag vill göra?? Jo, just klippa en tuff lång page med längre hår där fram och kortare där bak. Jag har haft så innan och trivdes jättebra i det. Men då blir det ingen smidig knut på huvudet dom där trötta morgonarna med bebis när man inte hinner vare sig äta frukost, duscha och absolut inte föna håret! Så nu ska jag hålla det jag önskade mig förra bebisepoken- långt och smidigt hår. SEDAN får det bli en tuff frisyr. När jag vet hur det blir den här gången:)

På tisdag får vi se vem det är vi går och väntar på!! Så spännande:) Om det är en lillebror så måste vi gå in med hull och hår att Malva visst vill ha en lillebror. ..För nu är hon dunderenvis med att det är en "lillasuster", för det är vad hennes bebis är. Och om vi säger att det kanske är en lillebror så vill hon inte ens prata om det, då är det mammas bebis och inte hennes! Så det är nog bra att vi vet några månader innan så att hon hinner vänja sig;) Jag tror helt på att det är en lillebror. Danne med, alla andra med. Förutom Malva. Och min "lillasuster". På tisdag vet vi:)