Älvor små



 


 


 
 
 


 
När Malva var åtta månader så tog jag med henne och vingarna en bit ifrån folkmassorna vid vätterstranden och fotade henne. Sedan valdes en ut och trycktes på canvas som vi nu har i köket. Nu är Signe sju månader, men jag tänker att det kan bli för kallt att fotas i sommarkläder och vingar om vi väntar en månad till, så alltså var det dags att passa på igår när det faktiskt var varmt mitt på dagen! Näsorna fick torkas rena från snor och stylingen fick ske; på den lilla för Malva kunde jag inte bestämma över alls! Så att hon skulle ha två "mimmitofsar/knutar" var sida av huvudet eller en massa halsband och armband på sin nakna mage och armar det fick jag snällt lägga ner. För pippitofsar skulle det va. End of story, inte någon idé att bråka om det för då hade det blivit en sur Malva. Men jag fick ändå inte ihop så "många" foton jag hade tänkt (kanske bara 50 stycken;)) då lillhönan var galet hungrig (trodde hon var trött då hon hade ätit en stund innan vi gick iväg) så jag fick bege mig hem med två barn; utan att ha hunnit fotografera Malva för Signe satt på min arm och stortjöt när det var syrrans tur... Så tror inte det perfekta fotot har skapats ännu! Men det blev några mysiga kort ändå, men jag ville ju prova när jag hade assistans, så på´t igen när Danne kom hem vid halv sju... Men om jag ska vara ärlig är han en väldigt dålig assistent då han mest tjurar när jag ber att han ska ställa sig på andra sidan och busa lite så att hans skugga inte ska synas, eller att han inte kan hålla i vagnen för då syns hans händer och det är inte speciellt snyggt på en förstoring. Nä, hans assistans kunde jag klara mig utan;) Men vi fick ihop till störtsköna flygarbilder minsann. Kanske får bli en sådan?!
 


 
Kan inte låta bli att skratta åt de osynliga händerna;)
 
Från början var det en lång skugga till höger;)
 
(Du må va bra på mycket älsklingen, men inte på att vara osynlig;))
 
 


 
 
 
Vilken tycker du/ni???
 
 
#1 - - Livmodern:

Vilka underbara bilder!!

Svar: tack så mycket!
Josefine