Pyssel, Tvåbarnslivet Skövde arena, blogglust, julgodis

Badväska, julgodis, snö och pyssel

 
                                      Skövde Arena
 
Blogglusten som försvann bara sådär har inte hittat tillbaka egentligen, men jag gillar ju att kunna titta tillbaka på livet så jag gör ett försök!
 
I torsdags fick Malva rulla upp uppdrag nummer sex, det bästa hittintills! För oss allihopa:) Jag som älskar vattenrutschbanor tyckte att det var lika kul som Malva när jag och Danne tävlade om bästa tid i fritt fall. Nä, jag vann inte men jag gjorde det. Jag åkte även på en uppblåsbar ring i fel kana... Jag trodde att den gick att åka i alla så jag knödde in den i den svarta tunneln och var väl lite lagom rädd när jag tillslut kom ner. Vilken tur att Malva inte ville åka med den gången,och vilken tur att jag inte tog fritt fall... Men våran lilla tuffing hon åkte allt som hon fick- både själv och med oss! Signe hon njöt av att det faktiskt var varmt, både i luften och i vattnet- som var saltvatten!
 
 
Dagen efter hade vi en trött Malva och en lillasyster som helt plötsligt bara sover en gång per dag?! Får se om det är här för att stanna? Jag har gillat att hon tagot små power naps lite vartsomhelst, blir ju väldigt smidigt att kunna åka närsom och ta med henne överallt när hon rätt som det är har somnat i min famn på Ikea... En gång per dag, då blir man mer låst... Malva bjöd inte på sitt bästa humör i fredags, trots ansträngning från mig med picknick i snön, pulkaåk och snömonster-bus under träden som vi skakade av all snö på som föll ner över oss...Mycket utbrott och en mamma som trots att jag lovat mig själv att ta skrik med godan ro inte lyckades varje gång, men jag har blivit bättre och livet har blivit lugnare. Ingen cred för dåligt humör alltså, men väldigt mycket positiv feedback om hon varit lugn under dagen- that´s my motto! Under taccomiddagen fick vi lite spontanbesök av min mamma som anslöt sig till vårt fredagsmys och senare även fick vara med på det sjunde uppdraget: Designa egen julgranskula med glitter och paljetter.
 
 
Igår hade vi en hemmaförmiddag med Madicken-film och julkortstillverkning för att senare packa väskan med pyjamas och julgodis-ingredienser- åttonde uppdraget. Traditionen att baka julgodis tillsammans med mina barndomsvänner har nu hållt i sig några år,och varje år har en ny liten stjärna tillkommit! En mysig och trevlig dag som bjöd på lussekatter, kanderade mandlar, "snöbollar", heta peppisar, knäck, lakritskola, chokladtryfflar och ännu en knäckvariant! Malva var lite blyg inför killarna ända tills timmen innan vi skulle hem då hon började att leka med dom, Signe hon höll sig vaken på sina 2,5 timmar mellan klockan 06-19.20, en aningen mammig och lättgnällig under hela eftermiddagen, men det där att somna spontant i mammas famn försvann ju innan helgen som sagt... Men tillslut gav hon efter, iklädd pyjamas och nalleoverallen som förknippas med sömn, så pass att hon kunde flyttas från famn till famn innan jag kom iväg med två pyjamasbrudar och en låda med egengjort godis!
 
 
Ja, som ni märker har vi haft mysiga dagar, Danne han har jobbat natthelg så han kommer nog hem när som för att sova några timmar, vi har ätit lussekatter och druckit mjölk framför julkalendern och efter Signes sovstund ska vi nog lussa lite för min mormor och morfar tror jag. Om jag orkar efter Signes vakentimmar inatt...