Pyssel adventskalender, kristyränglar

hemmagjord adventskalender!

När jag ändå är igång liksom... Pysselhjärnan började att spåna lite här igår, jag har nämligen en adventskalender i tyg hängande på väggen- jag tror att min mamma sydde den när jag och min storebror var små? Men säckarna är alldeles för små för att stoppa någonting i, vilket ju passar bra då jag inte tycker att man ska överdriva julklappsinköpen (med 24 paket till- det är ju galenskap egentligen!). Rummen är ju överfulla av leksaker och andra prylar! Men jag antar att på min tid var vi nöjda med tre russin var;)
 
Är det du som sytt den mamma? Eller är den köpt;)?
 
Föregående år har jag hängt ett paket varje söndag, lagom till adventsljuset som ska tändas. I år glömde jag ju bort att advent var i antågande så jag kom helt enkelt igång lite sent... Det kommer att ligga små uppdrag eller äventyr i små brev med en röd rosett runt, uppdragen kommer nog att variera ganska stort beroende på hur min hjärna har spånat, men den här veckan kommer det vara allt från att tillverka sin egen julgranskula till att åka till badhuset i Skövde, det ska visst vara så mycket bättre än det i Jönköping... Lillasyster hon klarar sig utan uppdrag i år, hon är nöjd med att lyssna på musik och greja med duplo-legot hon, men nästa år så får hon också vara med!
 
Malva hon tror att morgondagens uppdrag är att hitta en banan! Hon är galet nyfiken och det är redan ett evigt tjat om vad det står på nästa lapp;)
 
En annan grej. Jag är så galet nöjd med mina och Malvas kristyränglar så jag ska göra en massa kristyrhängen till årets gran. Och pepparkakor. Och så får våra hemmagjorda julgranskulor hänga där med. Blir nog bra så;)
 
 
 
                                                                                                                                                                                     
 
 
 
 
 
#1 - - mormor Annika:

Fin adventskalender!! men den är nog mera "hemmaköpt" än hemmasydd!! Oj vad Signe kommer att bli LYCKLIG när hon förstår att det som hänger i granen, GÅR ATT ÄTA!!Misstänker att granen ganska snabbt, kommer att stå där med endast lite "pynt" kvar som hon inte når!!!

#2 - - Danne:

Jossan - den är inköpt av mig innan jag träffade dig för kännedom..... puss

#3 - - jossan:

Hahaha, kan inte sluta skratta över mitt eget kassa minne, hoppas jag blir smart någon gång igen;-) för nu kommer jag faktiskt ihåg att den fanns i din jullåda dannie. .. och adventskalendern mamma gjorde när vi var små vet jag om för att jag hittade den ofärdig i garderoben när jag var liten;-) har nämligen för mig att du inte är någon nål&tråd människa mamma-men du är bra på mkt annat;-) haha-polletten föll ner, visserligen lite sent!!!

Ja, julgranen kommer nog bara vara klädd upptill, eller i toppen när både Malva och Signe käkat loss- m käkade nämligen upp en kristyrkaka igår. Med glitter på....