en rultig mamma i skidspåret och små konstnärer med staffli vintersolen

Har ni hört samma som jag? Att det ska bli regn på nyårsafton. .. Så idag passar vi på att vara ute- trots att jag helst hade bäddat ner mig och inte gjort ett smack! Men vetskapen om att det blir sämre väder snart har lockat ut mig både i längdskidsspåret och ut på trädgården! Dom som åkte om mig i spåret fick sig nog dagens skratt när dom såg en rultig kvinna stapla sig framåt, med nyinköpta skidor som jag bluffade min vikt på. För jag gick visst inte ner några tio kilo till den här vintern... Och inte visste jag att man då får stapla sig fram med bromsvallan i backen hela tiden. Men nästa vinter susar jag fram! Eller?  
 
Men sedan har jag gjort sådant som är mer jag- tagit ut staffli och färger och penslar till mina små tjejer som jag klädde på overaller med t-shirtar över som skydd... Jag har nämligen upptäckt att lillasystern älskar att måla! Hon hajade på direkten det här med pensel och att man måste doppa för att få färg på pappret.  Kul när dom kan göra grejer tillsammans. Och att måla är ju kul så det ska jag göra mer med dom:-)