Nöjd bebis:D


Morgonmys med Signe

Efter en natt med mycket pruttande och ätande var det en helmätt liten älskling som vaknade;) Så vi får se om det blir ännu en ätarnatt här då hon sovit hela dagen istället för att äta?! Natten som var var vi vakna alla fyra stundvis då storasyster (som var vaken mellan 02-04.30) gärna är med och hjälper till hela tiden- och när mamma sitter uppe och ammar så varför ska hon sova då liksom?? Jaja, hon vänjer sig nog vid att inte behöva hjälpa till vid varje blöjbyte, smörjning och amning (hur skulle jag klara mig utan hennes uppknäppning av BH´n ;)?) Men istället för att ställa klockan och gå upp så bestämde vi oss för att ta sovmorgon allihopa! Så här började dagen vid halv tio och jag och Malva och Signe har klarat oss själva hela eftermiddagen då Danne skulle iväg! Måste säga att det gick över förväntan, vi stekte pannkakor, lekte hundfamilj och dagis och gosade med lillasyster♥ Alltihopa med ett litet utbrott, av lättare slaget;) Signe hon sover själv i sin vagga hela dagarna just nu för att vilja ligga i famnen på kvällarna och nätterna, vi får se hur länge det är så?! Men när jag är som tröttast kvällstid så är det bara att amma på, leva på förälskelsehormoner och njuta av våran underbara lilla bebis♥

Just nu ligger Signe och sover i pappas famn och Malva bygger koja, brasan är tänd och allt är väldigt fridfullt:)
#1 - - Alfva:

Usch för upphackade nätter ändå, trots att man får sova någorlunda däremellan. Tyvärr måste jag ju upp på morgonen för att få iväg A till förskolan, men det är tungt. Imorse fick jag be sambon att göra det istället, för natten var en av de sämsta (vilket egentligen inte säger något för hon är i stort sett bara vaken för att äta). Men men... man är ju faktiskt van att få sova hela nätter sen tidigare, så det här är ju galet egentligen. OCh A vaknade aldrig mer än 2 gånger per natt, så jag är en rookie på det här med sömnlösa nätter känner jag! :)

Ni är inte ensamma om att ha en liten hjälpreda, men tack och lov sover faktiskt vår på natten än så länge.